Miks me ei suuda kohvijoomist lõpetada?


Bioneeri vabatahtlikud kaasautorid on viimastel nädalatel autorite foorumis arutanud kohvi teemade üle. Mida saaks juua kohvi asemel, sest teadagi on kohv üks suurima keskkonnamõjuga toiduaineid üldse.

Arutelu tulemus on siiani olnud minu jaoks üsna ootuspärane. Kes joob kohvi maitse pärast, see joob teda ka edasi. Võib-olla saab maitsesõber vähendada koguseid, pakuti välja. Kes joob värskenduse pärast, see saab abi ka muudest jookidest.

Kohvi keskkonnamõju ei vähenda piisavalt isegi see, kui osta seda õiglase kaubanduse või ökotootena. Õiglane kaubandus annab kasvatajale paremad tingimused, ökotoode vähendab kemikaalide ja masinate mõju, aga muus mõttes jääb mõju alles.

Pakkusin selle teema vabatahtlikele välja, sest olen ise aastaid pead murdnud, mida kohvi asemel juua. Pean tunnistama, et sigurikohvi ma juua ei taha, sest see ei maitse mulle üldse. Viljakohv ilma sigurita mulle meeldib, aga mitte igapäevase joogina. Aga seda õiget teed ma leidnud veel ei ole. Kohvist loobumine tundub siinkohal ainsa lahendusena, aga ma ole kindel, et tahan seda teha. Seega “nokk kinni, saba lahti” olukord. 🙂

Minu hea sõber Terje, kes samuti on Bioneeri vabatahtlik, lubas teema kirjutada võtta. Seega ootan huviga, mida põnevat Terje teema kohta välja mõtleb.

8 responses to “Miks me ei suuda kohvijoomist lõpetada?

  1. Mulle tunduks mõistlik läheneda oma kiusatustele, loobumistele ja keskkonnamõjudele kompleksselt, st vaadata, et keskkonnakulukaid kalduvusi ei oleks palju ja panna nad selle järgi ritta, millest kergem loobuda on. Stiilis “kohvi joon, järelikult auto ja lennukiga ei sõida”.

  2. …sest endale kõige ärakeelamine võib lõppeda sedasi nagu enamiku uusaastalubadustega läheb – natuke aega peab vastu, aga siis juhtub “läks trumm, mingu ka pulgad”.

  3. Tere imeilusat talvehommikut!
    Minu ökoloogiline jalajälg on väga väike (1,09!!), sest elan enamvähem paikselt, liigun jalgsi ning jalgrattaga, kasvatan oma aias maheaedvilju; lihasaadusi ei tarbi, jne. (Kes koera saba ikka kergitab kui mitte ise, eks ole?!). Aga keegi pole ingel ning minu Suur Patt on kohv, millest ma tõepoolest loobuda ei tahaks. Kohv vist ongi põhjamaalaste jook, me vajame seda juba soojendajana külma kliima pärast; ja kindlasti ka ergutajana neis kohalikes (enamasti) depressiivsetes kliimaoludes.. . Saan ise ka aru, et kohvipõõsaid pritsitakse kümnete taimekaitsevahenditega; et ubade transport kaugelt pole hea… aga praegu ikka veel joon ja naudin!

  4. Mulle mõjub kohv üsna sarnaselt 🙂

    Ma kuulun vist nende hulka, kes kohvi maitset armastavad. Seega üsna lootusetu kategooria. 🙂

  5. Ja ma arvan, et sellisel juhul on ikkagi ökokohvi ja fair trade mõttekam variant, selmet lihtsalt käega lüüa, et ah, nagunii on üks paheline asi.

  6. Aga ongi fair trade /öko , vähemalt minu koduses riiulis 🙂

  7. Mina, ajendatud lapsuliblika artiklist kohvi osas, läksin poodi asja uurima. Sellina asi nagu SIGURI jook on poes täiesti olemas ja seda nimetataksegi kohviasendajaks. Sedas asja müüakse kohvi kõrval riiulis, u 50gr purk oli 26 kr ringis Grossi poes. Koostis pigem geeljas mass välajspoolt vaadatuna. Maitset ei tea.Veel. 🙂
    Kuna bioneer.ee-s kirjutan ma ka oma loobumsiest, siis panin nood kaks asja kokku kuna ka mina olen kohvi gurmaan, et kuidas ja mida juua. Kui olin ostnud koguaeg u 46kr 500gr Pauligi kohvi, siis nüüd, tänu huvitavale argumendile, ostsin hoopis 500gr kohvi(ka Grossist ) hoopis 21,80 EEK, täiesti tundmatu autor. Ja sain ka täiesti tundmatu maitseelamuse. Nimelt oli see pakk kohv tugeva tubaka haisuga. Kuniks sellest saab piimakohv, ei ole maitse minu jaoks häiriv, ka aroom kaob taspisi ära.
    Vastusele, miks ma seda joon. Maitseb! Nagu sai, leib ja muu toit.
    No ja nii ma katsetan koguaeg! Põnev. Nii,et otsige alternatiive ja küll leiate!

Lisa kommentaar

