Milline on Tallinn külalise pilgu läbi?


Kunagi korraldas president Lennart Meri pressikonverentsi Tallinna Lennujaama vetsus, et näidata ajakirjanikele  Tallinnat külaliste pilgu läbi. Tänu sellele üritusele said paljud Eesti inimesed teada, et rokased ja koledad käimlad jätavad riigist halva mulje. Nüüd võiks president Toomas Hendrik Ilves korraldada uue sarnase ürituse – sedakorda Tallinnas Balti jaamas.

Olin täna sunnitud külastama Balti jaama tasulist WC-d ja olukord hämmastas mind. Esiteks maksis vetsuskäik 5 krooni  (olen enamasti 2-3-krooniste tasudega kohti külastanud), aga selle raha eest sain külastada koristamata, haisvat ja remonti vajavat ruumi, milles narkomaanide hirmus põles sinine valgus.

Esiteks on 5 krooni raha, mille eest saab üks inimene ise süüa tehes säästu ajal vajadusel korra söönuks. Sellise summa eest eeldaks, et vähemalt verised tampoonid saab koristaja põrandalt kokku pühitud. Aga ei!

Ok, tampoonidest ja kasutatud vetsupaberist saab mööda astuda, aga täiskakatud ja pissitud prill-laud on lihtsalt jube.

Eeldasin, et äkki olen sattunud mingi rõveda rokkaja naisterahva järel vetsu külastama, aga kui kabiinist väljusin ja teise ruumi piilusin, oli seal üsna sarnane olukord.

Seega, milline mulje jääb Tallinnast külalisele, kes tuleb või läheb rongiga ja juhtumisi vetsu külastab? Igal juhul mitte tulevase kultuuripealinna vääriline! Mis kultuurist me räägime, kui isegi lihtsamat koristamist pole.

Öeldakse, et kus näed viga laita, seal tule ja aita… Väljusin vetsust ja küsisin teenindajalt, et kas ta saaks saata  koristaja naiste vetsu. Et vets on üsna räpane. Mulle vastati, et kas ma näen kuskil mõnda koristajat. Seejärel luges teenindaja rahulikult lehte edasi.

2 responses to “Milline on Tallinn külalise pilgu läbi?

  1. Muide – 5.- on täitsa tavaline taks tänapäeval 😛 Paktiliselt igas Eesti bussijaamas, kus ma käinud olen, on nii olnud.
    Kuigi jah, peab nõustuma, see Balti jaama “tualett” on nähtus omaette – ükskord käisin olude sunnil, aga nüüd vist pigem lasen enne püksi kui sinna lähen 😀

  2. Ok, ma olen siis imetabaselt odavates kohtades käinud, aga 5 krooni olen vaid Balti jaamas maksnud. Bussijaama vetsus pole käinud 🙂

Lisa kommentaar

