Kehahoiak ja enesetunne


Olen viimasel ajal hakanud märkama, kui suur mõju enesetundele on kehahoiakul ja miimikal. Lausa uskumatu! Ma olen alati arvanud, et kehahoiak on enesetundest tingitud, aga selgub, et kehtib ka vastupidine mõju.

Tavaliselt, kui enesetunne on niru, siis me laseme selja küüru, sest on tunne, et sedaviisi kössitades on maailma parem kiruda (Näh, mis mul jälle juhtus…) Kui keegi meile kehvasti ütleb, ajame kulmu kortsu ja tunneme, et just nii on kõige parem auru välja lasta (Aga ma talle järgmine kord ütlen!). Kui oleme haavunud, maname ette õnnetu näo, laseme kulmud viltu ja lükkame suunurgad allapoole, sest sedasi näevad ka teised meie hingelist seisundit (Mul kohe ei vea!). Tuleb tuttav ette?

Aga tegelikult saab ennast ise mõjutada ehk teiste sõnadega keha ära petta. Selline on vähemalt minu kogemus. Kui nirust enesetundest hoolimata selg sirge hoida, siis asendub tuha pähe raputamine tegutsemistahtega (Ok, teen järgmine kord paremini!). Kui hoidume kehvasti ütlemise peale kulmu kortsutamast, asendub viha eneseuhkusega (Ma ei pea ennast tema pärast ärritama!). Haavununa pea püsti hoides ja teadlikult suunurki langetamata olles, hakkate otsima uusi lahendusi (Kas ma saan selliseid olukordi vältida?).

Päris huvitav on iseendaga enesetunde vallas tööd teha 🙂 .

2 responses to “Kehahoiak ja enesetunne

  1. Tere Katrin, kas ma võin Sinu sõnastust kasutada ka meie blogis… ma olen viimasel ajal just sama asja peale mõelnud ja Sinu kirjutis oli väga osav minu mõtete edastus.
    Allkirjana kasutaksin Sinu nime… 🙂

Lisa kommentaar

