Rob Hopkins usub elu võimalikkusesse pärast kapitalismi :)


Rob Hopkins on rahvusvahelise Üleminekulinnade liikumise looja ja raamatu “The Transition Handbook” autor. Eile oli Rob Hopkinsit võimalik kuulata vidokonverentsi käigus Von Krahli teatris.

Von Krahl on saanud maha väga põneva ettevõtmisega. Nimelt on praegu täies hoos Von Krahli Akadeemia. See on loengute ja etenduste sari, mis käsitleb paljusid keskkonnaprobleeme. Teater ise on ettevõtmisele pannud intrigeeriva pealkirja “Kas on elu pärast kapitalismi?”.

Eile rääkis Rob Hopkins naftatipu ja üleminekulinnade teemal. Kumbki  mõiste ei olnud mulle päris võõras. Toomas Trapido tutvustas kunagise intervjuu ajal mulle mõlemat teemat põhjalikult.

Mulle väga meeldis, et Rob Hopkins ei ole üks nendest maailmalõpu keskkonnaaktivistidest. Ta mõjus väga positiivselt ja naftatipu järgse elu võimalikkuse koha pealt olen ma  temaga 100% nõus. Elu ei lõppe, kui nafta otsa saab ja nafta ei saa otsa ühe päevaga. See muutub lihtsalt liiga kalliks.

Minu meelest ei ole ka Transition Towns idees midagi võimatut. Kuigi tänapäeval tundub mõte linnades laiuvatest kasvuhoonetest ja põllulappidest imelik, siis veel mõned aastakümned tagasi olid ka Tallinnas suured aiandid. Isegi trollipeatuse nimi Mustamäel (Aiandi peatus) viitab siiani kunagisele tomatiparadiisile.

Suurtes muutustes kohanemiseks on vaja vaid kombineerida vanu ja unustatud nippe ning moodsa elu saavutusi. Kõige suuremaks mureks ei ole mitte lahendused, vaid inimeste kaasamine.

Mulle meeldis ka see, et Rob Hopkins näeb tuleviku elumuutustes head. Ta usub, et kui inimeste priipõli lõppeb, siis me hakkame taas loovamalt tegutsema. See juhtub juba meie eluajal.

Kogukonnasisese raha kasulikkuse teemadest ei ole mina veel päris hästi aru saanud, aga kõik muu (sõltumatud elektrijaamad, põllupidamine, turud, kohalikud poed jne) on tundub mõistuspärane.

2 responses to “Rob Hopkins usub elu võimalikkusesse pärast kapitalismi :)

  1. Trapido intervjuu lingiga on mingi kamm. Nõuab sisselogimist.

    Võib-olla see pidigi nii olema, aga näib kuidagi kahtlane.

Lisa kommentaar

