Kuidas teha lattet ilma masinata?


Mulle meeldib kohvikutes käia ja seal latte kohvi juua. Latte on minu nõrkus. Paljud on mu käest küsinud, et miks ma ei osta koju latte kohvi tegevat masinat. Aga sellepärast, et seda pole vaja. Lattet saab teha ilma masinateta.

Latte jaoks on vaja pool tassi kanget kohvi, peaaegu keevat piima ja tavalist presskannu. Veel parem, kui presskannusid on kaks, siis ei pea vahepeal kannu pesema. Ühes kannus teete kange kohvi ja teises vahustate piima. Presskannu sõela üles ja alla liigutamine ajab piima vähem kui minutiga vahtu. Nii lihtne see ongi! Kui piim on vahus, siis valate selle kohvi peale. Kõige lõpuks võib piimavahu peale puistata kaneeli. Kes tahab võib piima maitsestada kaneeli, vanilje või šokolaadiga.

Head isu!

13 responses to “Kuidas teha lattet ilma masinata?

  1. pealtnäha tundub, et nagu oleks jah, ise ma olen kasutanud seda väikest itaalia stiilis kohvikannu, mida ka ekslikult espressokannuks nimetatakse.

    aga see kohv, mis sealt tuleb (ja eriti presskannust), ei ole tegelikult võrreldab päris-espressoga, mida latte puhul kasutatakse.

  2. Kah õige.
    Ma olen siiani teinud lihtsalt kangema kohvi.

  3. Mina poleks presskannu peale tulnud. Kõikvõimalikke asju olen vahustanud ikka mikseriga. Näiteks jäätist ja mahla, kui mandlilõikuse järel eriti muud syya ei saanudki (noh, jääkuubikuid krõmpsutasin ka). Või siis omletimune.

  4. Presskann, täiesti tavaline, on parim viis piima vahule ajamiseks. Olen juba pikka aega piima sel viisil vahutanud:)

  5. aitäh hea nipi eest, proovin kindlasti järele! mulle maitseb latte väga, aga kuna ma joon tavamõistes kohvikannu loputusvett, siis on kohvikutes pakutav latte minu jaoks liiga kange. nüüd proovin kodust lattet. mitme protsendilist piima sa kasutad?

  6. Kui on siis kasutan talupiima. Selle protsenti ma ei tea. Muul juhul tavalist 2,5%-list.

  7. Ma tean ka seda nippi juba aastaid.

  8. tavalist metallvisplit kahe käe vahel kuumas piimas keerutada ajab ka piima kergesti vahtu.

  9. kusjuures mina sain oma selle mokakohvi kannuga (http://en.wikipedia.org/wiki/Moka_Express)vahustamiskannu kaasa. töötab nagu presskann. kasutan ka – sest vot mina olen selline, kes presskannu ei kasuta ja võimalusel väldin presskannukohvi. minu jaoks on kohv seal liiga kaua veega kokkupuutes ja tulevad ka kibedad parkained sisse.

  10. Huvitav… Meie pere soetas endale kunagi presskannu moodi vahustamise anuma (olemuselt selline http://portal.bodum.com/pic/picture_520/1963-01.jpg). Aga me pole mitme minuti kloppimise peale ka korralikku vahtu saanud. Mis piima protsenti puutub, siis kusagilt lugedes jäi meelde, et paremini pidi vahtu minema madalama protsendiga piim.

  11. Tavaline 2,5-ne läheb kiiremini kui vissi originaal, aga vahtu saab küll. Pole kunagi probleemi olnud. Presskann on metallist, üsna tihedalt käiv. Alla minuti läheb aega.

    Ma vahustan piima peaaegu iga päev, sest mu lapsele meeldib piimavahtu süüa magustoiduks.

  12. [quote]Ühes kannus teete kange kohvi ja teises vahustate piima. Presskannu sõela üles ja alla liigutamine ajab piima vähem kui minutiga vahtu.[/quote]

    Seesamune vaht aga…. on tegelikult lattetegemise jääkprodukt seltsimehed! Olen elanud 5a. maailma kroonimata kohvipealinnas Seattles ja natuke ikka tean asju.

    Aga head isu🙂

  13. Tegelikult selle piima vahustamiseks on olemas spetsiaalne kann =))

Lisa kommentaar

