Küsimus laiale ringile


Tigu ja lill (erakogu)

Tigu ja lill (erakogu)

  • Kuidas te suhtute vanade tutvuste uuendamisse? Oletagem, et te pole kunagise lähedase inimesega (sõbra või sõbrannaga) 8-10-12 aastat kohtunud.
  • Kas teil on õnnestunud sooje sõbrasuhteid taastada aastakümne pikkuse pausi järel?
  • Kuidas suhtuksite ise, kui teile helistaks või kirjutaks inimene, keda te pole nii ammu näinud?
  • Nüüd veidi teisest vallast. Kas te kirjutaksite või helistaksite oma kunagisele kallimale, kui see tööalaselt vajalik oleks?
  • Kuidas te suhtuksite oma endise pruudi või meessõbra tööalasesse kõnesse või kirja?

Ise seisan hetkel lausa kahe kummalise valiku ees. Tööalaselt oleks hea võtta ühendust endise meessõbraga ja aastakümne pikkuse vahe järel leidsin oma koolipõlve sõbranna kontaktid.

5 responses to “Küsimus laiale ringile

  1. Keegi pole veel midagi kõssanud – mõtlesin, et olen kraps laps ja vastan küsitlusele😛.

    Soikujäänud tutvuste (eriti koolipõlve omade) üles soojendamise katsetel olen vähemalt mina avastanud, et enamusel juhtudest (tegelikult ei olegi mul vastupidiseid näiteid enda elust tuua, aga ega see tähenda, et neid muidugi olemas poleks) on kunagiselt lähedaste inimeste elud nii lahku triivinud, et kauemaks siduvamaid pidepunkte eriti pole jäänudki. Selline väikselt-vaikselt viisakas ja natuke nostalgiline lühike suhtlus tavaliselt on läbiviidav, aga sellist lähedust ja toredat head olekut nagu kooliajal oli – sellist enam ei ole tekkinud.

    Kui mulle helistaks või kirjutaks keegi, keda iidamast-aadamast näinud pole, oleksin meeldivalt üllatatud, aga vaevalt, jah, suudaksin sellest midagi peale viisaka nostalgia ja lühikese vestlusekese välja võluda.

    Kui tööalaselt vajalik, siis vana kallimaga suhtleks – nostalgiat püüaks vältida. Ka tema on eluga edasi läinud ja nii minagi. Kuigi karta on, et kunagi väga hinges olnud suhete puhul ei pääse mõningasest nostalgiast üle ega ümbert – ja alati on ühel poolel seda rohkem kui teisel ja siis see, kellel rohkem on, saab ilmselt natuke haiget, et teine kontaktist temaga sama palju elektrit õhus ei tunne. Nii et selline kahtlase väärtusega värk. Aga kui tööalaselt oleks tõesti väga vaja ja abiks, siis teeks ära🙂.

    Minu isiklikud kogemused vähemasti on sellised.

  2. Ma ise kahtlustan sama asja, sellepärast juurdlema hakkasingi.

    Suhete koha pealt olen enamasti jaanalinnu tüüpi (hoian eksidest eemale ja arvan, et siis mind ei nähta😉 ja pole võimalik rumalasse olukorda jääda), kui see teine osapool just otse nina alla ei satu. Kui satub, siis võib päris tore olla🙂

  3. Minu jaoks on suhtlemine nii oluline, et kui võimalus on siis katsetan – äkki pakub rõõmu. Kui ei paku, siis saab katki jätta, ei kaota midagi. Samas – minu arv ates kõige paremad sõbrad ongi need, keda võid seitse aastat mitte näha, aga ikka on nad sinu väga head sõbrad.

    Seega: kui ma leiaks oma kunagise lapsepõlvesõbra kontakti, siis kindlasti teeks proovi, hullemaks ikka minna ei saa. Samas, ma ei tea, kui oluline sulle suhtlemine ja erinevate inimestega läbikäimine on. Mis peaks juhtuma, et sa kahetseksid, kui sa kontakti võtaksid?

    Kunagiste kallimatega kipub mul see lugu olema, et ma ei ole nendega sõbra-tuttava tasandil nagunii suhtlemist jätnud, seega helistan neile mitte ainult tööasjus… Ma arvan, et isegi kasulik on suhelda, sest millegipärast sa teda ju armastasid, see kui kooselu ei laabu, ei tähenda, et teil muud vahvat siduvat ei oleks, mis väikestes annustes on tore. Samas – kui sa tead juba ette, et tema võtaks seda “imelikult”, siis – ära helista😛

  4. huvitavad küsimused sul, ma pigem küsiks, “miks sa kahtled?”

  5. Mul aga on päris mitu sellist sõpra-sõbrannat, kellega peale aastatepikkust pausi kokku saades pole mittekunagi võõristust või veidraid tundeid vaid vastupidi, selline tunne on nagu oleks viimati näinud eile… ainult selle vahega, et jutte, mida rääkida on nii palju, et ajast tuleb alati puudust. Nii et… usun et tasub proovida. Kes teab, mis võib saada…

Lisa kommentaar

