Ametlik kirjavahetus ja kõnepruuk


Ma suhtlen tänu oma tööle ja hobidele paljude inimestega kirja teel. Kirju vahetan ka inimestega, keda ma näinud ei ole ja vaevalt, et kunagi näengi.

Mind paneb aga alati imestama, et inimesed kasutavad msn-i kõnepruuki ametlikes kirjades. “Tre”, “hmk”, “tnx”, “võibla”, “jep”, “traa”, “cau” ja “fan” meenuvad esimestena. Olenemata kõnepruugist saame me alati asjad aetud, aga imelik on ikkagi. “Hmk. Aw, meile teie ettepanek sobib. Tnx.”…

Ma saan aru, et selline kiri saadetakse tuttavale, aga taolise kõnepruugiga kirju tuleb  ka täiesti võõrastelt inimestelt. Täpselt sama asja panin tähele ka eelmises töökohas töötades.

Sõbranna on mul kõrgel kohal riigiametnik. Tema imestab sageli, et inimesed saadavad kirju nii, et ennast ei tutvustata ja aadressiks on näiteks blond.lilleke@…. Kuna kirjas pole nime, siis sõbranna vastabki “Lugupeetud blond.lilleke@… ” Sõbranna on oma töös alati väga põhjalik ning vastab pikkade korrektsete kirjadega. Ta tänab alati talle kirju saatnud inimesi. Kahjuks suur  hulk riigiametnikele kirjutanud ja nõu küsinud inimestest, isegi ei täna ametnikke abi eest.

Sellised mõtted siis täna hommikul.

13 responses to “Ametlik kirjavahetus ja kõnepruuk

  1. See on umbes samasse kanti, et inimesed ei viitsi(?) minna passipilti tegema.
    Sõbranna rääkis, et neile oli tulnud koos üsna ametliku motivatsioonikirja ja CV-ga pilt, mis nähtavasti oli “välja lõigatud” mõne suurema pildi pealt. Nimelt oli neiul pildi peal näha seljas olevat särki kaunistav teksti: “So many men, so little time”.
    Usaldusväärne, eksole?

  2. “Lgp hr/pr B. Lilleke!
    …”
    Ei saa ju välistada, et see ongi kellegi nimi.

    Naljakas kyll, aga ajakirjandusega suheldakse siis vist soliidsemalt. Mulle pole kunagi yhtki sellist tulnud – ehkki ega ma neid välja kah saada.

  3. Jah, eelmises töökohas oli seda enam. Siis olin ostujuht.

    Nüüd toimetaja tööl olles vahest ikka saan neid kirju. 🙂 Täna hommikul tuli taas üks. Sellest siis ka postitus.

  4. Mina ka selliseid välja ei saada.

  5. Mina olen lugenud cv-d, mille fotol lesis kandideeriv noormees oma koduse voodi lillelisel päevatekil:).

  6. Minul on tunne, et paljud nooremad inimesed ei oskagi teistmoodi kirjutada ning nad ei tule selle peale, et ametlikud kirjad peaksid olema ka teises stiilis. Samamoodi ei mõtle nad oma mailiaadressidele. Seda kummalisem, et tasuta mailipakkujaid on tänapäeval nii palju, et ei oleks mingi probleem teha kaks aadressi: üks selline isiklik ja teine ametlikum.
    Selline tunne, et netiketti peaks hakkama promoma jälle kord.

    Mina olen internetis ajast, kui see oli privileeg, ning mul on seega mõne koha pealt ilmselt üsna kivistinud arusaamad. Aga mul on tunne, et see annab ka teatud eeliseid.

  7. Keskkooliõpilased kirjutavad juba mitu aastat ametlikke koolitöid, esseesid, teste ja kontrolltöid smailidega, muide. Ametlik ja personaalne suhtlus on tänu uue meedia uutele normidele täiesti sassi läinud. Nooremal generatsioonil eriti. Kahju.

  8. Ja kui rääkida CV-dest ja CV-de fotodest, siis eelmisel töökohal tegelesin nendega ka. Meil oli üks müüjaks pürgija, kes pildil kõõlus aknal, endal purjus pilk ees ja rinnahoidja oli kaeluse kõrvalt näha. Huvitav küll, miks teda vestlusele ei kutsutud?🙂

  9. Ma olen samuti tänapäevase kirjavahetuse üle imestust avaldanud, häiriv familiaarsus ja kohati ka labasus.

    Samamoodi paneb mind kulme kergitama kuller ehitusmaterjalidega, kes küsib “kuule, kuhu sa tahad, et ma need asjad sul panen, need plaadid on nii suured, raisk, äkki peab poolviltu püsti laduma”.

  10. Tavalin Inimene

    No ütleme siis välja, et matse on palju. Ennemuiste oli neil kirjutamise ees aukartus, aga tänapäeval nad ju kirjutavad kogu aeg, tehnika suunab kirjutama. Asi see siis pole mõni ametlik kiri sekka visata. Eks see muidugi eelarvamusi tekitab, aga inimene on vaba loom, teeb mis tahab.

  11. Eks ta ole tõesti masendav, see allakäik kirjutamise osas (“Idiokraatia” on ikka tõeliselt prohvetlik film).
    Samamoodi võid muide vaadata vanu pilte lugevatest inimestest. Mismoodi on aja jooksul muutunud nö lugemisrituaal, suhtumine lugemisse ja raamatusse. Ma ei kujutagi päris ette, mis “matside” seas toimub.. Toidujäänuseid sisaldavad raamatud, mida raamatukogust võib teinekord laenata, on vist isegi positiivne märk: märk sellest, et inimesed vähemalt püüavad midagi lugeda:)

  12. Ma mäletan aastaid tagasi kuidas CV-des tekkis perekonnaseisu real – määramata. Selle nägemine tegi alati tuju heaks. Äkki on see tänaseks isegi rate.ee mõjul valdavaks saanud?
    Üldiselt siis tuleks msn-i vältida, sest see on ebaturvaline ja risustab ka kirjakeele ära. Muidugi on variant, et varasema kõne ja kirjakeele kõrvale tuleb veel kolmas – arvutikeel, millel omakorda erinevad alaliigid (e-maili, blogi, msn-i, jututoa jne).

Lisa kommentaar

