Ketsid versus tennised


Meil tekkis eile elukaaslasega vaidlus, mis on ketsid, ja mis on tennised.

Elukaaslane arvas, et ketside ainus määrav element on sääre pikkus (kets = üle kederluu). Mina seevastu olin just ostnud sportlikud jalanõud, mis olid müügil ketsi nime all, aga säärt polnud ollagi. Kas mul on siis uued tennised?

Kui ma olin noorem, siis töötasin mõnda aega Stockmannis ja seal läbisin riiete koolituse. Vaatasin kontspekti uuesti üle. Selgus, et kets on korvpallijalanõu, mille varvaste peal on kummist kaitse?!? Sääre pikkusest polnud sõnagi?!?

Mis asi on kets? Õigekeelsussõnaraamat väidab, et kets on korvpallijalanõu.. ÕS ei anna ühtegi lisavihjet. Tennis seevastu on sportlik king?!? Vaatasime siis internetis ringi. Tänapäeval on korvpallijalanõud nii lühikese kui ka pika säärega. Kummist varbakaitset pole enamikul korvpallijalatsitel.

Mis asjad ma siis ostsin ketsid või tennised või hoopis midagi muud? Säh sulle lihtsat Eesti keelt!

6 responses to “Ketsid versus tennised

  1. Ehhee, ma mäletan veel Hiina ketse🙂 Jah, minu arust on kets üle kederluu ja korvpalli ma sedasorti jalavarjuga ei mängiks. Tennised on madalad nagu tavaliselt tennisetossud.

  2. Ah, osta parem saapad, hiljem vähem jama ja peamurdmist vöi käi üldse paljajalu.

  3. Noh aga nimetagem siis asju ümber – ketsis või tents – vastavalt siis sääre pikkusele ja kummist nina olemasolule🙂

    Tegelt tuletab see meelde, kuidas vanas ÕS-is oli sõna “mütsak” seletus: sama mis nutsak. Ja siis vaatasid, mis on “nutsak”. Ja seletus oli: kokkukägardatud mütsak. (Või oli see nüüd vastupidi).
    Igatahes vaevlesin pikka aega, et mis see mütsak/nutsak siis on😀

  4. Poolketsid – just sellise nime all kaubastatigi neid jalavarjusid kooperatiivi poes.

  5. Äkki need olid hoopis tossud?

  6. Ostsid tennised loomulikult. Ketside kõrgus oli mõeldud just hüppeliigese kaitseks spordis, kus tuleb hüpata.

Lisa kommentaar

