Kogukonnast veelkord


See, et mu kogukonna teema nii palju kirgesid üles küttis, oli mulle üllatuseks. Mulle oponeeris Arni Hanrahani blogis, Larko lobises ka vastu ja Ellakvere kandist tuli kolmas vastuhüüe.

Mh, vaieldi kõvasti.

Hanrahan, kes on hädas oma usukuulutajatest naabritega, on 100% kindel, et kogukond pole vajalik. Sellegipoolest mainis ta, et Uue Maailma Seltsi tegemised talle meeldivad…. See ju ka kogukond.

Www.rohi.ee blogist ma ei saanudki aru. Pigem tundus see jutt just Uue Maailma Seltsi ja kogukondade vastu olema. Sissekandes oli üks oluline tähelepanek- nimelt inimesi ei ühenda tänav, vaid see mida nad teevad. Õige, aga tundes naabrit, on rohkem võimalusi teha.

Larko oli kõige otsekohesem ja arvas, et anonüümsus on linnaelu kõige tähtsam eelis väikses kohas elamise ees.

Kõikidel on omajagu õigus, aga õigus on ka minul. Mina vaatan asja oma mätta otsast.

Ma olen veetnud oma elust 15 aastat raudteelaste ühiselamus, mis omal ajal oli nagu rahvaste paabel. Kogu selle muutuvuse ja inimmassi juures oli seal olemas kogukond. Lapsed said hoitud, sõbrad sai leitud ja hädas oli, kelle poole pöörduda.

Kogukonna moodustavad oma teadmiste ja huvide poolest näiteks ülikoolide kursused, klubid ja korporatsioonid. Miks seal inimesed tutvuvad ja suhtlevad? Sest tegelikult on  kõikidel gruppi vaja. Inimene on seltsiv. Seda gruppi ei oleks, kui poleks ülikoolihoonet või -hooneid. Koht on ka tähtis.

Mille poolest erineb naabruskond koolimajast? Ainult sellepoolest, et ühe maja asemel on seal mitu maja. Ülikoolis jätsid selle inimestega suhtlemata, kellega suhelda ei tahtnud. Naabruskonnas saad sama teha.

Kord minu üksikust linnahundist tuttav rääkis, kuidas talle tuppa narkarid ronisid. Naaber suitsetas paar akent edasi. Kui hiljem küsiti, miks te politseid ei kutsunud, siis naaber vastas, et ta arvaski, et narkarid seal elavad.

Kõikidel inimestel ei ole korvpalliklubi, suurt sõpruskonda või abikaasat. Mõnel on ehk  abikaasa, aga suhe pole kiita. Siis on hea, kui kasvõi naabriga kolm sõna vahetada saad.

3 responses to “Kogukonnast veelkord

  1. Iseenesest pole ma oma usukuulutajaist naabreiga sugugi hädas. Nad ammu taltunud:)

  2. mind varastati paljaks
    võeti võtmed ja tehti puhas vuuk
    naabrid ütlesid et kust nemad pidid teadma
    et pole õige asi
    kui elasime eesti aegses majas 7korteriga
    saime naabritega kõigiga hästi läbi
    see kohe oligi traditsioon selles majas ka siis kui mõni uustulnuk tuli
    mõnest on saanud sõber kogu eluks
    elan nüüd eramajas
    ja pean naabrimajal silma peal kui perenaine jooksus
    kui maja veel ostnud polnud käisin tühja maja hoovis istumas ja unistamas
    järgmisle korral oli väraval taba ees
    sest naabrid olid teatanud et keegi võõras käib seal istumas
    tont teab miks ta seda teeb;)
    paneelmajas elades oli rohkem spioonitsemine kes kellega käib ja magab
    nüüd on hea pole kellegi asi kes väravat liigutab

  3. Mina tunnen end seda suurema ja ilusamana, mida enamate inimestega mul on midagi jagada. Jagamine annab sellise rikkuse tunde. Kuigi enamasti ma jagan kõigest tähelepanu ja hoolimist ja võibla mõne naeratuse kah🙂
    Seepärast ma vajan seda inimrühma. Ja kui see rühm peaks omavahel haakuma, siis seda tugevam heaolutunne tekib. Maiste vajaduste rahuldamine on ka lihtsam, kui lähedasi inimesi on rohkem.
    Pealegi kaob nii aitamise kohustuslikkus, aitamine saab võimaluseks jagada ka teise poole jaoks.

Lisa kommentaar

