Rollerid ja liiklus


Nädala sees oli meil pojaga selline juhus, et Mustamäe tee ääres Tammsaare peatuse lähedal, et osalesime väiksemas rolleriavariis. Esimese hooga ei osanud ma asjale reageeridagi.

Nimelt olime nelinurksetest kiviplaatidest koosneval kõnniteel keset muruplatsi, kui roller minu ja mu poja vahelt läbi sõitis?!? Saime eemale astutud. Mu 4-aastane poeg sai rollerilt kerge löögi vastu pead, aga õnneks vaid riivates. Olin jahmunud! Rahustasin oma ehmunud poega ja olin kuri rollerijuhi peale. Alles tükk aega hiljem sõbranna juurde jõudes, tuli mulle pähe mõte, et tegelikult oleksin ma pidanud helistama politseisse. Äkki arvas too noor täiskasvanu, et on vahva katsetada kriitilist piiri ja inimesi ehmatada. Mõned tunnid hiljem tundus helistamine mõttetu.

Mulle on jäänud mulje, et kõige harimatum (vabandan, kui kedagi üldistades solvan) seltskond liiklejaid ongi rollerijuhid. Sõidetakse jalakäiate vahel, kõiki reegleid eirates, segatakse jalgrattureid, ollakse kiivrita jms. Ma ise autot ei juhi, seega liikluseeskirjadest ei ole ma pädev rääkima, aga jalakäijana on jäänud selline mulje. Kui enne olid rullnokad bemmidega, siis nüüd on jõmmid rolleritega.

Eile poes käies nägin rolleriõnnetuse järelmõjusid. Poja hakkas rollerit nähes kisama: “Emme, jälle see rumal inimene tuleb ja tahab mulle otsa sõita.”

4 responses to “Rollerid ja liiklus

  1. Head toibumist teile.

  2. rollerid ei tohi üldse kõnniteel sõita, kuna tegu on mootorsõidukiga!
    loodame, et poisile sellest nüüd kestvat rollerihirmu ei jää..

  3. Tegelikult on sinu aimdustel tõsi taga. Ka autokoolides juba ametlikult õpetatakse ja hoiatatakse noori algajaid autojuhte rollerite eest. Ohtlikud vennad on nad mitte ainult jalakäijatele vaid ka autojuhtidele, sest eiravad liikluseeskirju, nõeluvad agressiivselt ja märkamatult teiste autode vahel ning võivad ilmuda vaikselt ja ootamatult sinu sõiduki lähedusse. Pluss et kuni mingi kubatuurini ei pea rollerijuhil juhilube olema ja kõige õudsamad ongi need 16-aastased nolgid kes issilt suure raha eest rolleri välja pinnind ja nüüd nii ennast täis on et ei tea kohe mis teha… ja rollerite kiiruspiirajad oskavad ka nutikamad “meistrimehed” maha võtta, nii et sõidavad isegi kiiremini kui tehased ette näinud on.

  4. Jah. Ma ei taha küll öelda, et kõik rollerijuhid tropid on, aga see nooruse uljus ja suutmatus liikluseeskirjade või kaasinimeste peale loogiliselt või hoolivalt mõelda, on ikka vahel eluohtlikult suur küll. Ise tulin Tartust hiljuti, peateel, kus kiirusepiirang 100 – ja mingi tore silmnähtavalt alaealine rolleripoiss, tibin taga istumas, väga järelemõtlematult üritas kõrvalteelt mu vasakusse külge sisse sõita. Õnnetus jäi juhtumata ainult tänu sellele, et kiirendasin järsult kui teda mulle peatumatult peale lendamas nägin ning õnnestus oma auto tagaots sekundid enne tema eest läbi lohistada kui ta sinna sisse põrutanud oleks. Siiamaani ei kuulu see tüüp just mu lemmikinimeste hulka (ehkki ma teda ei tunne).

Lisa kommentaar

