Mida teha vanade ravimitega?


Kas teie tunnete mõnda inimest, kes viiks ravimeid apteeki või ohtlike jäätmete kogumiskohta? Mina küll ei tunne. Mitmed tuttavad on kurtnud, et apteegid on keeldunud vastu võtmast ja nemad pole pole rohkem proovinud.

Kui me viskame rohud prügikasti, siis võivad need sattuda narkomaanide või meie oma laste käeulatusse. Kui me viskame ravimid WC-potist alla, siis mürgitame vett. Mitte kõiki aineid ei suuda veepuhastusjaamad eraldada. Kui me viskame rohud metsa alla, siis seame ohtu loomad (loomad on ohus ka prügikasti variandi korral). Kui me põletame rohtusid, siis pole teada, kuidas see mõjub ümbritsevale õhule.

Mis valikud meil siis on? Ainult jäätmejaam ja apteek. Peaksin ise ka minema omi aegunud ravimeid apteeki ära viima. Ei tea, kas võetakse vastu 😀 .

Kirjutasin rohtudest ja nende loovutamisest lähemalt SIIN.

6 responses to “Mida teha vanade ravimitega?

  1. Mina olen apteeki viinud. Ja kui küsisin vastuvõtulehte siis seda nad täitsid küll esmakordselt (kõigepealt otsisid mööda maja kas üldse on sellist asja), niisama vastuvõtuga poleks mingit probleemi olnud. Tõnismäe apteeki viisin.

  2. Meie viime oma vanad ravimid ära, aga mitte apteeki vaid ohtlikesse jäätmetesse. Sai need mingi aeg tagasi kokku korjatud, et need lapsele kätte ei satuks.

    Aga sellest ajendatuna olen mõelnud, et kui toiduained on nii täis säilitusaineid ja ma selle komposti viskan, siis mis nendest saab? Millegipärast ei tekita nad minus soovi , et ma kasutaksin neid peenardes, kus midagi suhu panna sünnib.

  3. Ikka ja loomulikult olen apteeki viinud. Tartus pole seni veel nende vastuvõtmisega probleeme olnud. Varem sai niisama ära anda, viimasel korral aga paluti juba mul vastuvõtulehte täita.

  4. Mina viisin ka apteeki. Sellesse, mis on Mustamäel Magistrali keskuse vastas üle Sütiste tee. Esimest korda viisin ja mulle pandi kohe paberileht ette ja kästi ära täita. Veider tundus see küll. No mida annab neile minu moblanumber? Kui pärast avastaksid, et mingit hullult ebaseaduslikku kraami on toodud kas nad siis tõesti arvaksid, et ma kirjutaksin sinna oma PÄRIS nime ja numbri? Asjatu paberimäärimine minuarust. Aga vastu võeti nurinata.

  5. Bioneeri ja selle blogi postituse jutt on natuke vastukäiv – tekib küsimus, kas apteekrid kurdavad, et ravimeid eriti ei viitsita apteeki tuua v vastupidi – inimesed kurdavad, et apteekrid ei taha ravimeid vastu võtta. Eks siin ole vist asi selles, kellelt küsida. 😉

  6. Ma olen kaks korda viinud – viia üritanud.
    Esimene kord siis samasse apteeki nagu jupi eespool kirjutas (vist Liivatee apteek?). Protseduur oli sama karm, kui jupi koges.
    Teist korda Kesklinna lastepolikliiniku all asuvasse apteeki – juhataja isiklikult keeldus vastu võtmast – väga ebaviisakalt saatis mu pikalt.

    Esitasin järelepärimise Keskkonnaministeeriumisse. Sain järgmise vastuse:

    Tere!

    Ravimiseadus on see seadus, mis sätestab, millised apteegid on kohustatud ravimijäätmeid vastu võtma. Lisaks veel ka sotsiaalministri 17.05.2005 määrus nr 25 “Tarbijatelt kõlbmatute ravimite üldapteegis ja veterinaarapteegis vastuvõtmise ja hävitamisele suunamise kord”.
    —-
    Ravimiseaduse § 37. Kõlbmatute ravimite vastuvõtmine tarbijalt
    (1) Lisaks jäätmeseaduse alusel jäätmeluba omavatele isikutele peavad kõlbmatuid ravimeid tarbijatelt vastu võtma ja hävitamisele suunama üldapteek, veterinaarravimite osas ka veterinaarapteek käesoleva paragrahvi lõike 3 alusel kehtestatud korras.
    (2) Kõlbmatute narkootiliste ja psühhotroopsete ravimite tarbijatelt vastuvõtmise õigus on ainult nimetatud ainete käitlemise õigust omaval apteegil.
    (3) Sotsiaalminister kehtestab määrusega tarbijatelt kõlbmatute ravimite üldapteegis ja veterinaarapteegis vastuvõtmise ja hävitamisele suunamise korra.
    —–
    Lugupidamisega
    Malle Piirsoo
    Jäätmeosakonna peaspetsialist

    Ehk ma ei saanud ikka aru, kas nad seal lastepolikas peavad võtma või mitte, sest nad on Keldrimäe apteegi haruapteek. Aga seaduses on mainitud üldapteeke – kas need on erinevad asutused?

Lisa kommentaar

