Nädala plussid ja miinused


Pluss:😀

Selveri biolagunevad kilekotid on täitsa mõnusad. Olen nüüd testiks terve nädala ühe ja sama kilekotiga poes käinud ja lagunemise märke see veel ei näita. Minu soov oleks, et samasuguse tavakilekoti hülgamise sammu astuksid ka Prismad, Kaubamaja, Stockmann, Rimi kauplused ja teised tavapoed. Huvitav, miks kaubanduskeskuste ostujuhid ja mainekujundajad ei taipa, kui kasulik oleks selline samm firma reputatsioonile…  Muidugi-muidugi! Ma tean, sellised otsused seisavad raha taga. Olen ise ka ostujuht olnud🙂 . Unistada ju võib!

Miinus:😦

Olen viimasel nädalal mitu korda külastanud Rahvusraamatukogu. Minu üllatuseks (raamatukogukauge inimesena nagu ma senini olin) peab raamatukogus oma asjad käekotist välja võtma ning läbipaistvasse suurde kilekotti toppima. Kilekott antakse riietehoiust tasuta. Otse loomulikult ei taaskasutata vanu kilekotte, vaid võetakse iga kord uus. Ma olen selle nädala jooksul näinud vaid kahte inimest, kes tulid raamatukokku vana kilekotiga tagasi. See on väga-väga kurb! Ahjaa, tegin kaks katset. Esimesel päeval üritasin kilekoti asemel minna raamatukokku tavalise riidest kotiga. Turvamees saatis mu riietehoidu tagasi. Teisel päeval läksin väiksema riidest kotiga uuele katsele. Kott oli umbes A5-formaadis. Sama tulemus – saadeti tagasi! Mhh, olin nõutu. Miks arvutikotti (seljakoti kujul näiteks) tohib kaasa võtta, aga A5 formaadis riidest kott on keelatud. Raiskamine ja bürokraatia on sõnad, mis siia sobivad.

5 responses to “Nädala plussid ja miinused

  1. ega see kilekotimajandus enne ära ei lõppe, kui need ära keelatakse, või maksustatakse kõrge aktsiisiga.inimesed ei taha oma mugavustest ja stamp käitumisest nii sama loobuda.

  2. Paar nädalat tagasi Riia Stockmanni väisates avastasin meeldiva üllatusena, et toidupoes kilekotte ei müüdudki. Kassade juures reklaamiti hoopis soodushinnaga paberkotte. Läti keelest ma mõhkugi aru ei saa, aga reklaamplakati järgi tundus seal miski kilekotivastane kampaania käimas olevat. Samas ei olnud müügil riidest kotte.

    Riia ja Tallinna tänavapilti võrreldes on meil siin seis üsna hea, Riia kesklinnas hakkas päris palju lendlevaid kilekotte silma. Samas võis silm olla tol hetkel juba treenitud kilekotte märkama. Olime nimelt just laekunud Gruusiast, kus kilekotid “kasvavad “põldudel ja enamikel puudel. Kõik nädala jooksul nähtud asustatud (ja mõnel pool ka asustamata) punktid olid kilekottidega ühtlaselt kaetud.

  3. Nende kilekottidega on nüüd segane lugu. Ajakirjanduse andmetelgi on Selveri biolagunev kilekott ikka ka nö “Hiina odav biolagunev”. St, et biojäätmete kogumiseks see ei kõlba. Sellisel juhul, mis vahet on tavalisel kilekotil ja Selveri biolaguneval kilekotil? Justkui jälle juures üks toode, mida saab toota? Või äkki oskab keegi täpsemalt selgitada…

  4. Marism: aitäh vihje eest!

  5. Need kilekotid on vist mingi uuema aja nähtus RRis. Kusjuures paistab, et raamatukogu kasutamise eeskirja on uuendatud küll, aga punktid 5.2 ja 5.3 on omavahel vastuolus: http://www.nlib.ee/714 Punkt 5.2 ei välista muide sinu A5 riidest kotti.
    Mulle jõudis just päeva pluss elukaaslase näol Tapalt koju. Tõi mulle üllatuse: vist taaskasutatud paberist tehtud pastaka (Tapa väljaõppekeskuse oma) – huvitav, kust küll saaks selliseid asutusele tellida? Täitsa vinge, et mõni riigiasutus isegi rohelisi (mitte ainult kamuflaaži mõttes) valikuid langetab🙂

Lisa kommentaar

