Prügi kadalipp


Olen usin prügisorteerija, aga tänane päev on pannud mind korduvalt pead vangutama. Oma südametunnistuse järgi käitumine on ikka maksimaalselt raskeks tehtud.

Tahtsin täna oma kogutud plastikpakendid ära viia. Helistasin Tallinna Infotelefonile 1345 ja küsisin sobivate prügikonteinerite asukohta. Lahke telefonineiu teatas, et lähimad kohad on Mustamäe Prisma ja Prisma kõrval asuv Statoil. Valigu ma ise kuhu lähen. Teised tema poolt nimetatud kohad asusid palju kaugemal.

Võtsin oma koti näppu ja seadsin ennast minekule. Mustamäe Prisma ees polnud ühtki sobivat konteinerit. Prisma infolaua teenindaja ei osanud või ei viitsinud mind edasi aidata. Ta palus mul teha Prismale tiir peale 😦 . Kuna olin juba prügikotiga välja tulnud, siis otsustasin, et sellega ma tagasi koju ei lähe. Tegin siis Prismale soovitatud autiiru peale. Idee oli selles, et kui konteineri leian, siis tean kuhu järgmine kord tulla. Mhh, võite kolm korda arvata, kas Prisma juures oli sobiv konteiner… Ei! Klaasi ja tasulist pudelitaarat sai küll ära anda. Muud mitte!

Järgmine koht, kuhu kotiga jalutada tuli, oli Mustamäe Statoil. Ma ei leidnud seal ühtegi sobiva märgistusega konteinerit. Ütlen ausalt, et olin juba tige. Sattusin kokku ühe jaama teenindajaga. Tema ütles, et prügikastid on olemas, aga need on vaid jaama töötajatele :S . Vihjas, et kui ma juba sinna tulin, siis visaku ära, aga muidu…

Läksin prügikastide rivi juurde. Seal seisid üks paberi prügikast, kaks märgistamata prügikasti ja üks kast kirjaga, et isiklikku prügi ei tohi sinna visata. Mhh, vaatasin siis prügikastide sisud üle. Üks oli tõesti suures osas pakendeid täis. Viskasin oma kogutud pakendid sinna. Ma polnud üldse veendunud, et tegu õige konteineriga, aga veel kilomeetrikest ehku peale kõndida ka ei tahtnud. Selline tagasilöök siis 😦 .

Järgmine kord teen eeltööd ja enne prügi ära viima ei lähe, kui olen oma silmaga näinud, et seal tõesti prügikast on.

7 responses to “Prügi kadalipp

  1. Meie perega juhtus see lugu, et esimese hooga avastasime suure rõõmuga, et üsna kodu lähedal on segapakendi konteiner täisa kenasti olemas. Kahjuks aga läks nii, et ainult ühe korra sinna oma sodi visata saimegi, kuna peale seda oli keegi otsustanud konteineri põlema panna ning linn otsustas seepeale konteineri ära vedada. Tagasi toomine osutus neile üle jõu käivaks ülesandeks. Aga ega ma nende konteinerite ligi väga ei kipugi. Ma ei saa aru ega hakkagi aru saama kuhu auku midagi viskama peab (seda enam, et konteineri igas augus tundub igasugu kraami leiduvat) ja ega ma sellele kodusele sorteerimisele hakka kah iial pihta saama.

  2. Jah, nii kipub olema tõepoolest… Ning ei tohi mitte veenduda ainult prügikasti olemasolus, vaid tuleb piiluda ka, kas sinna ikka midagi mahub viia. Mul on võrdlemisi kodu lähedal ka pakendikonteiner, aga paraku on see enamasti üpris täis ja on isegi hästi, kui konteineri mõne sanga küljes on veel ruumi, kuhu oma pakendikilekotike siduda :S

  3. Ma olen enda naabruskonnas pikemat aega ringi luusinud, et leida pakendikonteinerit. Raske on. Vähemalt on lähedal koht, kuhu viia paberit, pappi ja biojäätmeid. Hea seegi.

  4. Biojäätmete prügikaste olen ma näinud ainult kalamajas, aga pakendid, kile, klaastaara, tehnika ja midagi veel on TTÜ kõrval täitsa olemas. Ning ühe vana teleka saime ka siinse tankla ohtlikejäätmete kuuri panna tanklateenindajate lahkel loal. Aga millegi pärast mul ikkagi tunne, et see võitlus on võitlus tuuleveskitega.

  5. Kirjutasin oma blogisse sellest postitusest ajendatuna ka ühe seiga, kuidas me segapakendikonteinerit otsides surnukuuri sattusime. http://iltaka.blogspot.com/2008/04/pakenditega-surnukuuri.html

  6. Leidsin ühe kasuliku lingi, kus on näitatud kõik avalikud kogumiskohad Tallinnas http://www.eto.ee/?op=body&id=144

  7. Paistab, et see on jälle mingi veider tabel. Siin on need samad läbi käidud konteineriteta kohad peal.

Lisa kommentaar

