Kasvataja tutistab?


Ma olen tavaliselt üsna rahulik emme ja mõistan, et lasteaias mänguhoos võib kõike juhtuda. Rasmusel on nii mõnigi kord paar kriimu või muhku olnud. Üldiselt Rasmusele lasteaias meeldib ja mul pole kasvatajatele midagi ette heita olnud.

Paar päeva tagasi lasteaiast koju tulles kurtis Rasmus, et kasvataja tutistas teda.  Küsisin, et miks kasvataja seda tegi. Rasmus vastas, et ta olevat ise süüdi olnud, esiku põrandal pikutanud ja mitte sõna kuulanud. Tutistamine oli kole valus ja Rasmus olevat veidi nutnud. Kõige lõpuks lubas poja edaspidi hea poiss olla ja enam mitte pahandust teha…

Kas ma peaksin esmaspäeval kasvatajaga rääkima minema?

Kas ma peaksin üldse reageerima?

Kus jooksevad piirid, millest kasvataja üle ei tohiks minna?

Kas ma saan võtta kolmeaastase juttu täieliku tõena?

5 responses to “Kasvataja tutistab?

  1. Ma olen väga vanamoodne inimene ja leian, et väike füüsiline märkus oleks parem, kui hunnik verbaalset saasta, mis kulub sama tulemuse saamiseks. Kahjuks olen ma ka samas väga seaduskuulekas ja ei saa seda praktikas kontrollida…

    Samas minu kogemuse järgi 3-4 aastane poiss kindlasti ei valeta.
    Muuseas, hiljuti jäi silmanurka uurimus, kus leiti, et lapsed on kohtus täiskasvanutest hoopis usaldusväärsemad tunnistjad. Suured inimesed kipuvad juhtunut juba enne meeldejätmist kuidagi tõlgendama ja rikuvad nii “salvestise”

  2. põrandal pikutamine pole kaugeltki piisav põhjus tutistamiseks…

  3. Mina leian, et kasvataja ei tohiks kasutada lapse peal vägivalda (tutistada) tarvitada ka siis, kui viimane on selle nö ära teeninud. Kolme aastased fantaseerivad päris palju (samas peab siis see tutistamise teema talle kusailt mujalt tuttav olema), kuid tähelepanuta ma seda ei jätaks. Kui see on tõsi ja kui ta taipab, et sina ei reageeri, siis ta pika peale ei tulegi sulle enam oma muret kurtma. Norutab oma ette ja võib-olla ei taha aeda minna. No nt.
    Mina igatahes uuriks asja küll. Räägiks kasvatajaga. Küsida võib ju alati, eks.

  4. Olen oma 3-se pealt märganud, et kui ta räägibki tõtt, siis osa asju jätab ta ikkagi mainimata. Fantaseerib ka. Või kui on kusagil midagi kuulnud-näinud, siis vahetab objekte. Mõni aeg tagasi üllatas ta mu vanaema jutuga, et “issi lööb emmet” – asi, mida mees kunagi ei tee – ning too arvas, et meil miski hirmus perevägivald majas;)
    Ma pakun, et võiksid kasvatajaga lihtsalt rääkida. Enne mingisuguse ründepositsiooni võtmist kuula temagi seisukoht ära. Kui inimene hakkab palja lesimise ja sõnakuulmatuse peale tutistama, siis on see muidugi üpris tasakaalutu ja ebapedagoogiline käitumine. Võib-olla oli neil mingi väike sõnavahetus või miskit ka ning sellest tuli ka see tutistamise moment mängu.
    Meil on peres komme, et pärast pahandamist või nurkapanemist või laksu (eks sedagi tuleb ette) lepime lapsega ära. Et ta saaks aru: see karistamine ei tähenda, et me teda ei armasta, vaid see oli konkreetselt ühe paha teo eest. Ma ei tea, kuidas on mujal kombeks, aga taoliste intsidentide puhul oleks vist hea, kui teie asjaosalised ka “ära lepiksid” – siis ei tule enam neid jamasid, millest Marta kirjutas – ei lapse ega ka kasvataja poolt.

  5. Meenub, kuidas mu poiss 4-selt mulle elavalt jutustas Presidendilossi külastamisest: sõit Kadriorgu trammiga ja tunnimehed lossi ukse ees ja President tervitamas tervet aiarühma ja puha. Teine kord kuulsin vahvat lugu, kuidas nad lasteaias terve rühmaga õues piknikku pidasid: lõke ja verivorstid, õues lumekuhjad ja käpikutes lapsed (see oli detsembrikuus). Kasvatajaga vesteldes veendusin ikka, et tegu oli puhtalt poisi fantaasiaga. Aga maru detailselt ja loogiliselt jutustas. Minu arvates tuleb ikka ja alati kasvatajatega rääkida, kuuleb ka kõiksugu huvitavat.

Lisa kommentaar

