Mõte rinnast võtab söögiisu ära… Mhm?


emme-beebi

Lugesin eile Postimehe artiklit imetavatest emadest ja selle kommentaare. Sain teada, et mindki liigitati mingisse imelikku vähemusse.

Mõtlesin selle liigitamise üle pool päeva. Kui oled last väljaspool kodu imetanud, siis kuulud koheselt sellisesse kiiksuga seltskonda nagu öko-emmed, folgi-emmed, terakeste kummardajad. Minagi olen oma lapsele väljaspool kodu rinda andnud. Olen oma last imetanud kandelinas. Mu laps on saanud homöopaatilisi terakesi. Mulle meeldib folkmuusika. Seega olen 100% kiiksuga emme 🙂 .

Mulle ei meeldi ka paljud asjad. Mul on näiteks vastik vaadata suitsetamist. Mulle ei meeldi, kui aluspükse teksade alt välja tiritakse (mood, mis teha). Mulle ei meeldi, kui verinoored plikad rate.ee-s oma poolpaljaid pilte üleval hoiavad. On palju muudki, mis mulle ei meeldi. See on minu arvamus, aga ma ei suru seda mõnitades teistele peale.

Üritasin mõnda aega käituda nn ühiskonnale vastavalt ja eralduda imetades ema ja lapse tuppa. Kahjuks 2004. ja 2005.aastal olid enamus nendest tubadest (kus mina viibisin) räpakad ja ilma istumisvõimaluseta. Paljudes asutustes olid ema ja lapse toad ühendatud invavetsuga. Seega ainus võimalus oma last imetada, oli istuda invaliidi potil. Sageli need toad haisesid, sest kakaste mähkmetega prügikaste polnud keegi tühjendanud. Võib-olla on nüüd olukord parem… Imetasin oma last 1,5 aastat. Üsna pea pärast kandelina kasutama hakkamist, ma ema ja lapse tubasid enam ei kasutanud. Ma andsin lapsele rinda kandelinas. Mul oli vabadus olla ja teha.

Tekkis ka küsimus, et miks on imetav ema vastik silmale vaadata. Samas lutipudeliga toitev emme on normaalne. Lapse seisukohast on rinnapiimaasendaja halb valik. Muidugi on emmesid, kes ei saa mingil põhjusel oma last rinnaga toita ja on hea, et neil on alternatiiv. Kas lapsed peaksid ainult sellepärast saama vale toitu, et mõnel inimesel tekib linas rinda imevat last vaadates võõristus. Mida peab tegema emme, kelle laps sööb 45-minutiliste vahedega? Selliseid on palju. Kas nemad peavad terve päeva kodus olema? Või tohivad nemad ainult mõnikümmend minutit korraga õues olla?

Näiteks allergikutele on soovitatav anda rinnapiima senikaua kuni seda on. Tänapäeval on allergiat üha enam. Kas kõik need emmed, kes imetavad kauem kui aasta, on seetõttu imelikud. Allergikust lapse ema ei saa minna poodi ja osta lapsele kõrrejooki. Tean allergikust lapsi, kes elasid esimesed 2-3 aastat väga napi toiduvaliku peal. Nad sõid rinnast iga natukese aja järel. See oli üks väheseid võimalusi saada täisväärtuslikku toitu. Annan au nende emmedele, sest neil oli südikust kõik see läbi teha.

Kui imetav ema tekitab seksuaalseid mõtteid ja tal palutakse seetõttu eemalduda vetsu… , siis võtab see sõnatuks. 😦 Võrdlus, et eneserahuldamisega ei tegele poes keegi, aga imetatakse küll…

Imetavatel emmedel paluti koduseinte vahele jääda ja mitte oma piimanäärmeid eksponeerida. Vabandan, aga ma pole veel kordagi näinud, et mõni imetav ema oleks avalikult tervet rinda paljastanud. Vahest harva on näha natuke nahka lapse näo kõrvalt. Suvel rannas päevitajatel on palju rohkem rinda näha. Huvitav, et kellelgi stripibaaris söögiisu ära ei lähe 🙂

Võib-olla olengi kiiksuga. Vähemalt olen endaga normaalselt hakkama saav naine. Ma usaldan piisavalt oma sisetunnet ja julgen teha valikuid.

Pilt on võetud siit.

10 responses to “Mõte rinnast võtab söögiisu ära… Mhm?

  1. Ära põe. Las lollid klähvivad.

  2. Vastik ei ole siis, kui ema oskab seda diskreetselt teha. Ma olen näinud emasid, kes imetavad nii, et praktiliselt ei saa arugi, et kas ta hoiab lihtsalt last kandelinas enda lähedal või annab rinda. On imetavate emade rinnahoidjad, mis avanevad väga diskreetselt.

    Ja siis on need debiilikud, kes kisuvad hõlmad laiali jumal teab kus, McDonaldsi keskel või bussipeatuses, Õllesummeril või koolis lastevanemate koosolekul. Ma olen oma elus 2-3 korda sellist asja näinud ja ma tunnistan, et see on… ebameeldiv vaadata. Valge veresoontega kaetud rind, tohutulaiad nibuväljad, lötakas rind, mis aegajalt suust ära vajub ja mida siis tagasi topitakse ja piimatilgad…

    Kõike annab minu arvates teha nii, et ei suru teistele peale vaatepilte, mis neile ei meeldi. Armsalt ja viisakalt last imetav naine on tore vaatepilt, aga mitte siis, kui tal on tissid õieli ja ta teeb seda kuskil Mäkis või kuskil mujal kohatus paigas. Kandelina sees, imetava ema rinnahoidjaga, natuke seltskonnast eemale pöördunud – ei ole mingit probleemi.

  3. Jep, olen nõus…
    Olen isegi kahe lapse emme ja ei ole ainult kodus istunud. Mul on muidugi olnud see eelis, et olen saanud autos imetada, aga need, kes mõnitavad, on tavaliselt lihtsalt väärate arusaamadega inimesed ja sellistega pole tõesti mõtet vaielda. Lihtsam on eesliga vaielda, ausõna.

  4. ma olen Nirtiga nõus, et seda saab teha mitut erinevat moodi…
    lisaks on vajadus ja veendumus kaks iseasja…

    tõesti – kus iganes tekkis vajadus toita last, viisakat, puhast ruumi ei ole – no ei ole probleem, astu kaks sammu kõrvale, võimalusel keera selg ja toida aga… ja kui ei ole võimalust selga keerata – nt istumispink on seina ääres – no ma ei usu, et on palju inimesi, kes selle peale nägusid teeks… siis kui tüesti on vaja ja muud varianti ei ole…

    samas, ma olen ise korra solvunud ühe emme peale… me istusime minu sünnipäeva lauas, võib-olla ligi 20 inimest, minu pool kodus, kus oli kaks tühja tuba paari sammu kaugusel – st kõik võimalused lapse toitmiseks, mähkimiseks jne… titaga tulnud naine ei suvatsenud kasutada tühe tube lapse toitmiseks, ta leidis, et ka tema mõnekuusel titel on õigus saada toitu sünnipäeva laua taga… ja toitiski… enamus lauas istunud mehi tõusid seepeale püsi ja lahkusid toitmise ajaks ruumist… inimeste nägudes peegeldus ebamugavus…

    ja see ei olnud veel tipp… lapsega naine leidis, et vabalt võib last ka mähkida seal samas sünnipäeva laua taga… noh, lõhnas väga ebameeldivalt…

    st, ma tahan öelda, et üks asi on see, kui eralduda ei ole võimalik ja hoopis teine on igast äärmuslike veendumustega (kõik on ju väga loomulik!) tegelased…
    mina nt leian, et see minul külas olnud naine käitus lihtsalt ebaviisakalt…

  5. Mina, kui äsja rinnaga toitmise lõpetanud ema, võin öelda, et mina ei tulnud alguses selle pealegi, et ma peaksin oma lapse toitmiseks kelleltki luba küsima või selleks teistest päris eralduma. Alles peale seda, kui juhtusin lugema üht noorte emade netifoorumit, kus oli juttu kui rõve on rinnaga toitev ema ja et selleks peab ikka kindlasti teise tuppa minema jne, küsisin mõned korrad ka sõpradelt ega neid ei häiri kui me nende seltsis sööme. Ei häirinud. Seega oli see teema ammendatud ja olen teinekordki seltskonnas last toitnud. Ilmselt olen ma siis egoistlik ja ei mõtle teiste inimeste peale. Samas ei tohiks nii loomulikku tegevust justkui häbeneda.

  6. mina nt ei ütle, et see on rõve… aga see tekitab ebamugavust nii mõneski inimeses…
    üldiselt on inimestel kombeks eralduda ka paljudeks muudeks väga loomulikeks toiminguteks…

  7. seejuures, ma mõtlen, et kui nt minu käest keegi sedasi küsiks, siis mina ilmselt lihtsalt noogutaks, et oi, toida aga… ma ilmselt ei ütleks, mina või mees tunneb end ebamugavalt ja kas sa palun oleksid nõus teise tuppa minema… ma lihtsalt tunneks end vaikselt ebamugavalt… või leiaks põhjuse lahkuda seks ajaks ise…

  8. Äärmused on alati olemas. Kindlasti on naisi, kes demonstratiivselt imetavad, aga on ka neid kes rahulikult oma asju ajavad. Samas kiputakse esimeste pärast kõiki ühe vitsaga lööma.

    Msn-s eile üks mu tuttav vihjas, et kui Irjal oleks Innolt laps ja tal oleksid emainstinktid, siis näeksime blogis vähemalt korra nädalas palja tissi pilte. Vot ei tea 🙂

  9. sa ei ole kiiksuga
    need teised on kiikusga kel süda pahaks läheb jne

    minagi olen avalikus kohas rinda andnud, kuid mul oli tehtud kleidile krae mis varjas rinna ja lapse ära
    rahvatantsu rühmast paluti mul lahkuda et oma last seal teiste naiste ees toitsin
    siis oli ka aeg teine, pesamuna saab esmaspäeval juba 16
    minu tütar oli ka hädas sellega, et poes turvamehed saatsid teda haisvasse peldikusse, aga kummaline oli see et need olid naisturvad just kellele rinnaga toitmine pinda käis 😉

Lisa kommentaar

