Lisaks eilsele nokkalõikamise jutule…


Talleggi kanala

Mitmed mu tuttavad küsisid, et miks ma eilse kanade teema üldse blogisse üles panin. Kui keegi sööb ära ühe puuris kasvanud kana või tolle munad, siis ei juhtu ju keskkonnale midagi. Minu jaoks ei ole selle teema juures tähtsaim keskkond. Ma püüdsin ette kujutada, mis tunne on puurikanadel.

KUJUTAGE ENDALE ETTE… Mis tunne oleks mõnel naisel, kui ta veedaks terve oma elu 1m2 suuruses puuris. Tal pole isegi võimalust käsi sirutada. See naine peab magama oma rooja sees. Hullumus on kerge tulema. Selleks, et puurinaine ei hammustaks oma saatusekaaslaseid, on tal lõikehambad tuimestuseta välja tõmmatud. Kas see on normaalne?

Pilt: http://www.tarbija24.ee/foto/2/6/3624545e698a403f54_3.jpg

One response to “Lisaks eilsele nokkalõikamise jutule…

  1. Olen sinuga nõus — nende asjade üle peab mõtlema. Keskkonnale halva tegemine on minu jaoks abstraktsem ja kaugem, kui konkreetse, mulle sarnase elusolendi kannatused, hirm, valu ja otsatu kurbus. Vt ka: lehmad, vasikad, ühte asendisse aheldatud emised ….. Viimased tunduvad olulisemad kui paari kilekoti poodi jätmine või toote koostises näpuga järje ajamine. Ausalt.
    Ma ei söö looma-ega linnuliha ning üritan ka muid loomseid produkte ideaalis võimalikult vähe tarbida. Ideaalis, sest see on tegelikult päris keeruline, arvestades meie keskeltläbi söömisharjumusi — kui proovisin kuu aega veganlust, jõudis mulle kohale, et liha, kala, piimatooteid ja muna pannakse 90 % toitude sisse, mida traditsiooniliselt valmistatakse. Veganlus on lihtne ainult perioodil, kui oled enamuse aja kodus ja teed ise süüa. Külas käies või väljas süües, isegi valmistoodete lettidest kaasa ostes muutub äkki väga keeruliseks.
    Ma arvan, et see on loomulik, kui selliste mõtete ja probleemideni jõuad, kui keskkonnateemat uurid. Need mõtted pole ektremism, vaid absoluutselt loomulikud igaühe puhul, kel vähegi süda sees ja kelleni taoline info jõuab. Inglismaal on näiteks iga kümnes inimene taimetoitlane, samas seostatakse suurt loomse valgu tarbimist USAs väga paljude levinud haigustega, vähist suhkruhaiguseni. Eestis süüakse tegelikult pigem palju liha, kasvõi viletsat ja odavat (hakkliha, vorstid), aga ikka peab olema.

Lisa kommentaar

