Elus on palju võimalusi


Tavalises peres sünnib laps. See on pidu, tähtsündmus… Selle nimel on kõvasti pingutatud. Hiljuti osteti uus maja. Ema on valmis ostnud suure hunniku riideid. Dekreeti jäädes meeldis talle oma päevi sisustada mööda poode käimisega. Issi on disaininud ära uue ilmakodaniku toa. Toa seinal on kauneima beebimustriga tapeet, mida tahta võib. Tuba on uusi ja säravalt kutsuvaid mänguasju täis. Lapsukese voodipesu on ideaalses harmoonias tapeedi värviga. Voodi kohal on muusikaga lelu. Emme ja issi panevad õhtuti nutvat lapsukest tema tuppa tuttu. Lohutuseks lausutakse: “Vaata, kui hea ja ilus pesa sul on, kullake. Näe loomad on ka voodi peale joonistatud. Ära nuta.” Väike lapsuke jääb pärast pikka nuttu ja emme hõiskamist lõpuks tasa. Ta sulgeb silmad ja hingab tasa-tasakesi. Siis on üksiolemise hirm väiksem. Emme sulgeb toa ukse. Ta on enda üle uhke: “Ma suutsin! Ma panin lapse tema voodisse magama. Meie peres on kõik prioriteedid paigas. Igaüks magab oma voodis. Meie abikaasaga magame koos ja pisitibuke magab oma toas ja oma voodis.” Sama olukord kordub õhtust õhtusse.

On kaunis kevadpäev. Esimesed pungad punnitavad ja emme paneb oma titat riidesse. Pepu puhtaks ja õue jalutama. Emme paneb beebile armsa pildikesega helerohelise mähkme. Ta teab, lapse jaoks on parim kuiv pepu. Mähkmete peale tõmbab emme samat värvi beebibodi. Emme mõtleb endamisi: “Õnneks, et ma eile poodi sattusin. Need mähkmetega tasuta kaasa pandud bodid on nii kenad. Milline harmoonia. Roheline pildikestega mähe ja roheline bodi. Ahjaa, et ma ära ei unustaks. Ma pean täna poest tooma kilekotte.” Emme korraliku perenaisena teab, et kui iga mähe eraldi kilekotti panna, siis nad ei haise. Riided seljas, laps süles astub emme õue. Ta tõmbab esikust kaasa ka lapsevankri. Lapsuke pannakse vankrisse sooja ja emme jalutab maja taha köögi akna alla. Niikui emme kiigutamise järgi jätab, hakkab laps nutma. Emme püüab vältida kurja tooni oma hääles: “Tibulinnukene jää nüüd tuttu. Vaata kui soe pesa sul seal vankris on.” Emme kiigutab edasi, endal tiksub peas: “Jää nüüd magama kullake, mul on toas sada asja teha.” Lapsuke on hirmul. Kus on emme? Ainuke vihje kellegi olemasolust on käru liikumine. Lapsuke mõtleb: “Ma tahan emme juurde. Ma tahan sooja tissi vastu. Ma tahan tunda emme lõhna.” Lapsuke nutab kaua jõuab. Lõpuks vajuvad silmakesed kinni. Emme on õnnelik. Ta laps magab nii ilusasti. Ta jõuab lapse uinakute kõrvalt suurepäraselt maja korras hoida.

________________________________________

Tavalises peres sünnib laps. See on pidu, tähtsündmus… Selle nimel on kõvasti pingutatud. Emme otsis pikalt lapsele sobivat voodit. Ta külastas mitmeid erinevaid netifoorumeid ja kuuluste lehekülgi. Lõpuks leidus täpselt sobiv voodi. Issi võttis endale südameasjaks teha see voodi ilusaks. Issi lihvis liivapaberiga voodikese hästi siledaks, et ühtegi pinnukest enam poleks. Siis värviti voodi üle. Issi joonistas voodi peatsisse kolm liblikat. Emme parandas liblikaid veidike. Issi otsustas voodikesel ühe seina ära jätta. Siis saab lapse voodi vastu oma voodit tõmmata. Imiku riided sai emme teistelt tuttavatelt peredelt. Emmele oli juba lapsest saati õpetatud, et lapsed kasvavad nii kiiresti. Nagunii ei jõua nad oma riideid 100% ära kanda. Kui emme dekreeti jäi, siis palus ta lapse vanaemal õmmelda mõni lihtsam kaisulelu. Vanaema õmbles froteest rätipoisi. Maimukesele meeldib seda lutsutada. Issi ja emme pidasid aru ning otsustasid, et ostavad oma lapsele harva mänguasju. Võimslusel tehakse lelud ise või ostetakse hästi vastupidavad. Emme ja issi mõlemad mäletavad, et nende leludel olid oma lood. Mänguasju oli vähe, aga nad olid väga armsad. Maimuke mängib rätipoisiga ja hakkab uniseks jääma. Issi teeb voodi ära. Emme koos maimukesega poevad talle kaissu. Soe tissipiim ja emme-issi lõhn muudavad väikese ilmakodaniku rahulikuks. Ta lükkab oma soojad varbad emme kõhu vastu ja uinub. 10-20 minuti pärast nihutab emme lapsukese tema voodisse. Emme peab isekeskis aru: “Kui laps häält teeb, siis saan talle kohe süüa anda.” Tal on süda rahul.

On kaunis kevadpäev. Esimesed pungad punnitavad ja emme paneb oma titat riidesse. Pepu puhtaks ja õue jalutama. Emme paneb beebile pruunikad mähkmed alla. Ta on oma valikuga rahul. Mitmest kohast oli ta lugenud, et pruunid mähkmed ei soodusta allergiaid. Emme on küll veidike kurb, et tal pole isiklikku vihmaussikomposti, aga vähemalt ei investeeri ta säilitusainetesse. Emme luges ükskord rasedana internetist artiklit, mis rääkis sellest ainetest, mis naiste sidemetes on keelatud, aga on lubatud beebi mähkmetes. Pärast seda otsustas emme kasutada vaid neid pruune mähkmeid. Emme seob oma lapsukese kandelinaasse ja läheb jalutama. Emme räägib lapsukesega õues paar minutit. Viimaks too uinub. Emme mõtleb:”Peaks raamatukogust läbi minema. Tahaks midagi head lugeda.” Emme naudib jalutuskäiku ja puhkevat kevadet.

Pilt: http://matthers.huskey.ro/happiness_by_wint3r88.jpg

14 responses to “Elus on palju võimalusi

  1. Head ja õiged lood mõlemad 😀
    On erisuguseid inimesi, mõtlemisi, vajadusi 🙂
    Tegelikult tahtsin seda öelda, et mina ei poolda, kui laps on vanemate vahel voodis. Mul pole ükski laps kaisus kunagi maganud ega hakka ka magama. Isegi vastsündinu jaoks on temal voodi, kus ta magab kõik see aeg 🙂
    Nüüd, kui ma ootan kolmandat põnni, pole mul ühtegi uut riiet ostetud 🙂 Vat see mulle meeldib 😀 Milleks raha raisata, kui laps kasvab nii ruttu nendest välja? 🙂
    Mis need pruunid mähkmed on? Mingi ökötoode?

  2. Ma ei tahtnud kasutada firma nimesid, aga näiteks Moltex Öko mähkmed on helepruunid. Nad on pleegitamata.

  3. Kas need mähkmed kõdunevad ainult vihmaussikompostis?
    Mul on siin üks eksperiment nendega hetkel käsil.

  4. Tegelikult peaks enda loo ka kirjutama, midagi selles stiilis. Hea idee. Mul sai poiss täna 18 kuuseks 🙂

  5. Ja mis vahe (nt välimusel, imul?)on ökömähkmel ja tavalisel nt Pampersil või Liberol?

    Ma ise kasutan palju marlimähkmeid, kohati meeldib. Pesumasin peseb, ei ole suurt vaeva 😛
    Aga väljaspool kodu ja öösiti ikka Libero.

  6. Tootja lubab täielikku kõdunemist vaid vihmaussikompostis. Minu oma praktika maal olles näitas, et kõdunevad tavalises ka. Teadjamad ökoinimesed ei soovita sellist komposti toidule panna. Me ei pannudki. Loe rohkem http://www.moltex.de/index_3.html. Täpsemad jutud leiad klikates nimedele. Eesti keeles on siin: http://www.looduspere.ee/cms/eesti/moltex/moltex-oko-mahkmed

  7. Ökomähkmed on võimalus neile, kes nagunii ei hakkaks riidest mähkmeid kasutama. Sammuke paremuse poole seegi. Pole kloori, lõhnastajaid, pepupehmendajaid, kunstlike säilitusaineid ega palju kilet. On maistärklis, roheline tee, tselluloos ja natuke imavusgeeli. Hind on tavamähmetega samas hinnaklassis. Need mähkmed haisevad palju vähem. Tean omast praktikast. Mina kasutasin neid sageli pooleks riidest mähkmetega.
    Käisin lapsega koos tööl alates sellest, kui ta sai kümnekuuseks. Tööl ma saanud kasutada riidest mähkmeid. Mu laps läks lasteaeda 16-kuuselt. Ma pidin talle veel paar kuud õues käikude jaoks mähkmeid aeda jätma. Siis olid ka Moltex Ökod head. Moltex Öko pakend on biolagunev, muuseas. See peaks idee poolest sobima siis ka toidujäätmetele. Moltex Ökod on müügil paremates kaubanduskeskustes (Selverid, Stockmann, Maksimarket, ökopoodides ja ka mõnes beebipoes.

  8. Mina kasutasin esimesed nädalad Liberot, kuna Moltex mähkud olid suured.Sealt edasi olen valdavalt kasutanud Moltexit. Kord oli maal käies juhus, et moltexid said otsa ja olin sunnitud ostma muid mähkusid. Valisin Libero, kuna olin neid ju ka väiksena lapsel kasutanud.
    Kuna mu laps on suhteliselt kuuma verega st. ei kannata kuuma, siis tekkis esimest korda lapsel haudumine ja higipunnid mähku piirkonda.
    Nii, et ma loovutasin need mähkud pärast tavamähkmete tarbejatele.
    Ma nüüd ei tea, kuidas tavalisel mähkul on aga nüüd, 1,5 aastasel tunnen lõhna, kui ta on värskelt pissinud mähkusse. Olen veel kuulnud tagasisidet selle kohta, et öko mähku hakkab haisema.
    Tõepoolest tekib kerge lõhn, kui mähkut liiga kaua all hoida.
    Välimusega on kõige suurem erinevus, sest ta tõesti on selline pruunikas ja teatud inimestel tekib selline fuih effekt. Või nad arvavad, et lapsel on midagi mähkusse tulnud ja välja ajanud.
    Paljud peavad ka puuduseks seda, et öko mähkudel pole püksmähet. Mina olen senimaani saanud ka tavalisega hakkama. Ikkagi poiss, ma ei taha teda ka ära hautada.
    Tõenäoliselt on imavus suht sarnane, kuna mõlemates mähkudes on geel sees.
    Ma olen aru saanud,et öko mähkmetel ei ole nii jäigad kummid kui on tavalistel, või on see minu isiklik mulje.
    Ja tegelikult on mul suur üsimärk nende komposteerimise kohapeal.

  9. Mina viskasin kümmekond mähet maal kompostihunnikusse. Järgmisel suvel sama hunnikut ringi kaevates ma neid ei leidnud. Siit ka minu järeldus, et juu siis kõdunesid.

  10. Aga kui panna nad ikagi kõrgpeenra alla kompostiks, mähku kompost, koos tavakompostiga, mis siis juhtub?
    Või mida selle kompostiga siis teha?

  11. Minu vanaema pani selle komposti lillepeenrasse ja oligi kõik. Toidule ei pannud.

  12. Ma ei oska täpsemalt rääkida. Tunnistan ausalt. Aiandus on minu jaoks veel üsna võõras teema. Tean, et seda komposti kasutati iluaiamaal, mitte toidupeenardel.

  13. Eks ma pean kevadel oma kompostid selle teadmisega ümber organiseerima 🙂
    Ma loodan, et siis jääb mähkude kasutamine ära ka 🙂

  14. Imavusgeel on see, mille pärast ei soovitata Moltex Ökosid tavakomposti. Samas ökonaistesidemed (Natracare) võib tavakomposti panna. Neis imavusgeele pole. Iluaiale võib mähkmetega komposti vast ikka panna.

Lisa kommentaar

