Hiina ja Eesti. Skeptik olen.


11.jaanuaril 2008 allkirjastasid Tallinna Sadama ja Ningbo sadam koostööleppe uue konteinerterminali ja ühtlasi Hiina kaupade jaotuskeskuse rajamiseks Muuga sadamasse. Eesti meedia rõõmustas, et saabunud on edu meie transiidiärimeestele ja hiina kaubad muutuvad odavamaks.
Mõtlesin kohe, kas see on ikka uudis, mille pärast rõõmustada. Eesti poodides on müügil niigi palju mõttetut Hiina rämpskaupa. Kas on vaja selle kogust suurendada ja hinda alla lasta. Ma ei arva, et kogu Hiina kaup on saast, aga suur osa on seda. Ka suured ja tuntud firmad (nt. elektroonika- ja moekaubad) on viinud oma tootmised odavasse Aasiasse. Muidugi loodetakse, et nüüd saab maki või teksad soodsamalt. Mina arvan, et soodsamaks lähevad ühekordseks kasutamiseks mõeldud laste mänguasjad, odavad hilbud ja muu mõttetu träni. Moekaubad ja elektroonika toovad poodnikele lihtsalt rohkem sisse.

Minu sisetunne ütleb, et selle projektiga seoses saab meil veel palju jamasid olema. Skeptik olen.

Huvitavat lugemist:
http://www.greengate.ee/index.php?page=1&component_id=16&id1=17136

Pilt: http://collateraldamage.wordpress.com/2007/06/

Lisa kommentaar

