Palju parem jalajälje kalkulaator


Lugesin teist korda läbi Epp Petrone raamatu “Roheliseks kasvamine” ja katsetasin sealt leitud aadressi: http://footprint.wwf.org.uk/
Selgus, et tegemist on palju asjalikuma kalkulaatoriga, kui minu esimestes postitustes antud aadress: http://www.earthday.net/footprint/
Soovitan kindlasti katsetada! Rõõmustasin, et mu enda jalajälje suurus kõvasti kahanenud 🙂 .

Pilt: http://www.sustainableliving.sa.gov.au/resources/Eco_Footprint_Brochure.pdf

6 responses to “Palju parem jalajälje kalkulaator

  1. Sain 2, 79 planeeti. Soovitati rohkem jala käia, kuigi ainus transport, mida märkisin iganädalaseks, oli buss ja sedagi miinimum. Lendamist oli küll. Mida ma peaksin sellest soovitusest — kasuta jala käimist muude transpordiviiside asemel — järeldama?

  2. Kui võimalik tööta kodu lähedal. Mina seda kahjuks ei saa. Töökoht on teisel pool linna otsas. Kasutan busse 2 tundi päevas. 😦

  3. Ahjaa, enne oli mu jalajälg 3,6. Nüüd on 2,4.

    Mida ise saaksin teha:
    * loobuda lihast (ei usu selle võimalikkusse lähiaastal)
    * mitte osta uusi vidinaid (suudan vähendada küll)
    * mitte süüa välismaa toitu (sinna poole olen teel)
    * vähendada pakendid miinimumini (annab veel areneda)
    * taaskasutada suuremat hulka asju
    * teha ise oma sööki ja mitte süüa valmistoite (arenen selles suunas)
    jne.

  4. kle kui sa viitsid kirjuta üs peatükk sellest kust sa milliseid toiuaineid hangid.
    Tänud!

  5. Ma olen selle transpordivärgi peale mõelnud. Lennuk on kindlasti kõige karmim laks. Aga kui ma liinilennukil sõitmisest loobun, siis lennuk sõidab ikkagi. Võtaks kaua aega ja nõuaks palju minusuguseid, enne kui midagi muutuks… Aga kui muutub, kui näiteks lende vähendataks, siis oleks see muutus muidugi kardinaalne.. Ma muidugi üritan vähem lennata, aga samas ma ju tean, et lennuk sõidab isegi siis, kui pooled kohad on välja müümata (ma olen küll selliste lennukitega sõitnud ka).

    Kui ma aga autoga sõitmisest loobun ja selle asemel jala kõnnin punktist a punkti b, siis jääb see bensiin tõesti kohe põletamata ja CO2 ja muu toss õhku paiskamata.Või kui ma need punktid bussiga katan, siis jääb ka see auto jagu saastamist alles.

    (Selles mu oma mõtlemises on sees fakt, et meil on auto, jep ;(

    Nii et – kuigi see jalajäljekalkulaatoris ei muuda suurt, siis ma katsun võimalikult palju igasuguseid autosõite ära jätta, sest nendega hoian kohe ja praegu kokku.

    Üldiselt ajab sellise asjade peale mõtlemine juhtme kokku. Nt Manhattanil oli meil kiiresti vaja liikuda – takso? Takso jah. Südametunnistus kripeldas, aga samas tiirutaks see takso nendel tänvatel täpselt samamoodi ka ilma minuta. Ja samas ei tohiks niimoodi mõelda, sest niimoodi ei kogune tilkadest kriitilist massi, mis suuri asju muudaks…

  6. Mul on vist lihtsam. Elan ühes riigis ja autot ei oma nagunii…

Lisa kommentaar

