Muutustest prügis


Enne ökoeluviiside eksperimenti arvasin, et minu poolne prügi hulk väheneb edaspidi meeletult – vähem pakendeid, vähem ära visatud paberit, vähem mõttetuid riideid, vähem hukas toitu, vähem ühekordse kasutusega esemeid.

Tegelikult on minu poolt tekitatav prahi hulk vähenenud ainult natukene. Kaaluliselt tekitan praegu vist isegi enam prügi (biojäätmed on raskemad kui plastik). Muutunud on prügi koostis. Olen hakanud majandama keskkonnale ohutumalt.

Vähem on minu prügis: plastikust pakendeid (vorstipakendid, jogurtipakendid, margariinitopsid, külmutatud köögivilja pakendid, frikadellipakendid, pelmeenipakendid, hakklihapakendid, maitseainete täitepakendid, kilest poekotid…), tetrapakendeid (mahlad, hapupiim) ja sooja toidu kotte.

Oluliselt rohkem on biojäätmeid (köögivilja koored, närtsinud kapsalehed, kasutatud teed, kasutatud kohvi), paberjäätmeid toidu ümbert (suur ökotoitu on pakendatud paberist kottidesse, milles on ka kilekott… on sel mõtet???), klaastaarat (mahlad, püreed, mesi) . Päris plastikpakendivabalt veel ei saa. Paljud kodumaised ökofirmad pakendavad ikkagi plastikusse.

Varem tegin ma õhtuti peale tööd süüa 2-3 õhtul nädalas. Nädalavahetustel tegin enamasti ise süüa. 2-3 päeval nädalas sõin õhtul mõnda valmistoitu. Nüüd söön iga päev vähemalt korra köögivilja, sest muidu läheb liiga kalliks. Köögivili täidab hästi kõhtu ja on maitsev. Hommikuti söön võileibade asemel putru või kama.

Viimasel ajal ostan jogurtit 3-liitrise klaaspurgiga. Mahla eelistan klaaspudelist juua. Margariini asemel olen ostnud taluvõid (selle pakend pole öko). Ma pole veel leidnud võimalust rõõsa koore ega või ostmiseks otse talunikult. Leiba ostan harvem, sest teen leivatooteid ise. Kartuleid ja porgandeid ostan võrkkotti pakendatult. Mul puudub kahjuks kelder. Seega ma ei saa osta ette suuremat varu.

Tekkinud läbipaistvad kilekotid kasutan biojäätmete kogumiseks. Koju kogunenud kilekotte kasutan prügikottidena. Paberkottidesse kogun paberjäätmed. Poes käin riidest kotiga. Klaaspurgid võtan võimalusel koduses toidukapis kasutusele ja klaaspudelid viin kas kokkuostu või klaastaara prügikasti.

Olen kokku kogunud ka puhtad šampoonipudelid ja muud sarnased pakendid, aga need ootavad hetkel aega, millal Adelan prügivedude firma meile vastava konteineri toob. Lubati jaanuariks😦 .

Lisa kommentaar

