Nii võib minust veel kokk saada :)))


Olin 19 aastat vana, kui armusin meeletult-meeletult kenasse noormehesse. Tahtsin talle väga meeldida. Kahjuks mõnes osas see mul ei õnnestunud. Mäletan, et kord istusid mu väga hea sõbranna ja too noormees minu köögis laua taga ja arutasid minu valitud ülikooli eriala üle. Keskkonnateadused… Noormees ise õppis ka keskkonnateaduseid ühes teises pealinna koolis. Järsku hakati arutama, et mina olen ka osa keskkonnast – nimelt ökokatastroof köögis. Ma ei solvunud, aga tegin midagi hoopis hullemat. Ma lõin käega. Ma ei olnud eriti osav kokk, aga pärast teiste lõõpivat kommentaari loobusin proovimast. Mis ma ikka küpsetan ja keedan, kui nagunii on teised minust osavamad. Olin aastaid nn vegeteerivas seisundis ja tegin kodus süüa nii vähe kui võimalik.

Miks ma süüa teha ei osanud? Olin superhea koka tütar. Mul polnud vaja ise süüa teha. Oskasin kokata tavapäraselt, aga minu toidud on alati olnud teistsugused kui minu emal.

Alles nüüd aastaid hiljem olen hakanud taas süüa tegema. Sain ise emaks ja järsku oli vaja süüa teha. Kohe mitte kuidagi ei õnnestunud söögitegemisest kõrvale hoida, kui peres kasvas allergikust laps. Talle ei saanud poolfabrikaate anda.

Viimeasel ajal on mu toidud õnnestuma hakanud. Teen oma “ehkupeale” retsepte ja toidud on maitsvad. Eile õhtul pärast täistera odrakaraski küpsetamist oli mul tunne, et minust võib veel kokk saada :)).

Inimeste keskkonnateadlikusega on samamoodi. Kui mina tekitan vähem prügi ja söön mahetoitu, mida see üldse muudab. Kõik teised söövad ju nagunii GMO-toitu, tarbivad plastikut ja on ka õnnelikud. Suurlinnas kiirusatavate inimeste keskel elades on raske hoomata üksiku inimese mõju. Vähemalt mu laps kasvab üles teadmistega, et kartulipüree tehakse kartulist, porgandil on magus maitse ja leiba küpsetatakse ahjus.

Lisa kommentaar

