Jõulumöll, kilekotid ja Kalevi kommid


Töötan ise kaubanduses ja näen päevast päeva (eriti nüüd enne jõule tarbimishullust). Isegi ökopoes, kus ma töötan (kiirel ajal käime kõik müüjatele abiks), küsivad inimesed solvunult, et miks te meile kilekotti tasuta ei anna… Oleme alati sõbralikult lisada püüdnud, et üritame vältida liigset pakendamist ja säästa keskkonda… Selle peale lisame, et võime neile müüa keskkonnasõbralikust pakendist kotikese (paberist, riidest või maisitärklisest kotike). Alguses tundus üllatav, et sellepeale suutis enamik inimesi oma ostud panna kas juba olemas olevasse kotti või leidis käekotist kilekoti või riidest koti. Seega praktika näitab, et inimestel pole enamasti lisapakendit vaja ja seda küsitakse ainult harjumusest. Õnneks võimaldab ökopoes töötamine kilekottide jagamisest keelduda. Üritan poes abiks olles inimestele meenutada, et plastik ei idane, ei mädane, selle tootmiseks on vaja naftat ja plastikkoti kasutusaeg on imelühike.

Täna käisin Kaubamajas süüa ostmas. Silm jäi pidama Kalevi maiustustele. Neelud tulid peale, kui märkasin mandleid valges šokolaadis. Keerasin pakki ja seal ilutses kiri “Sälitusaineteta!” Olles eelarvamustega tavamaiustuste suhtes, lugesin igaks juhuks ka peenikest kirja paki alumises otsas. Mäletan, et seal oli mitu E-ainet. Minu meelest on tegemist nn labase müügitrikiga. Kirjutatakse sõna säilitusainetevaba ja pannakse siis kunstlikud värvi- lõhna- ja maitseained sisse. Mul kadus pärast pakendi lugemist isu ära.

Kogu oma toiduvalikus ma pole veel mahedale suutnud minna. Üks toiduaineid, mida ma hetkel eelistuseta ostan, on mandariinid. Kaubamaja kenad, mahlased, magusad, kergesti eemaldatava koorega mandariinid viivad mu peast mõistuse ja ma laon neid pidevalt korvi. Ainus lohutus on, et hetkel olevat õige mandariinihooaeg.

Tekkis küsimus, et kuidas pakendada lahtiselt müüdavaid puuvilju, kui ainus valik on läbipaistev kilekott. Sõbranna rääkis, et võttis selleks otstarbeks riidest koti ükskord Selverisse kaasa ja tahtis sinna õunu panna ning kassasse viia. Tulemuseks oli, et ta peeti kinni nagu varas. Kas taaskasutada läbipaistvaid kilekotte? Kahjuks on need nii õrnad, et enamasti see ei õnnestu?

pilt: http://www.tarbija24.ee/foto/3/3/7552645fdf13ac9835_3.jpg

3 responses to “Jõulumöll, kilekotid ja Kalevi kommid

  1. Mina käin poes tavaliselt seljakotiga, paar oma kilekotti on ka kaasas ja enne uut ei osta, kui vanad ära lagunevad. Aga suurtes poodides (Selveris ntx) antakse vahel suur kott kaasa, kui on mingi suurem asi ostetud. Need lähevad käiku ajakirjade ja reklaamlehtede kogumiseks, siis rohelise koti päeval tõstan värava taha. Põlemiskõlblik paber läheb ahju.
    Poodides pakutavate paberkottide viga on see, et lähevad enne katki kui koju jõuan ning on hinnalt kallimad ka. Riidekott minu pere toidukogust ei mahuta.
    Aga see rohelise koti idee prügivedaja poolt mulle meeldib, kõik pakendid saab sinna panna (ikka ju midagi koguneb). Päris prügi tekib seega väga vähe ja pääsen tunduvalt odavamalt.

  2. Mina elan suures majas ja ei saa oma prügi ukse kõrvale panna. Ma üritan jõudumööda sorteerida. Näiteks paberi viin paberikonteinerisse ja klaastaara viin klaasikonteinerisse. Plastiktaara viin kokkuostu. Hiljuti lugesin, et saan eraldi konteinerisse viia, ka šampoonipudeleid, hambapastatuube jne. Minu sorteerimiskottide rivisse tekkis uus kott 🙂

  3. puuviljade jaoks vastupidav võrkkott soetada?

Lisa kommentaar

