Tavaline kohv ja ökokohv


Pudrust kui heast hommiku algusest ma juba esimeses blogis teemas rääkisin. Minu päeva kuulub kindlasti ka tassitäis kohvi. Kui ma seda ära ei joo, siis olen nagu zombi. Oli aegu, kus ma fännasin Nescafe lahustuvat kohvi. Viimasel ajal olen üritanud lahustuva kohvi asemel juua ökokohvi või õiglase kaubanduse kohvi. Kõige sagedamini olen ma ostnud Löfbergs Lila ökokohvi, sest see on ainus väga hea hinnaga ökokohv ja minu rahakott ei ole kummist.
Eile õhtul ma pidasin aru oma toidu transpordikilomeetrite üle. Kui toit on öko, aga ta tuuakse hirmus kaugelt ja viiakse vahepeal kuskile tehasesse ning vaheladudesse, siis tõenäoliselt kogub see ökotoit sama palju nn. õhusaaste kilomeetreid kui tavaline toit. Ainus kasu, mida temast saab, on kasu enda tervisele. Tekib küsimus, kas meeletud transpordikilomeetrid ei nulli mitte ära kogu seda head, mida ökokasvatamine on andnud…

Mis oleks tavalise ja kaugelt toodud ökokohvi alternatiiviks? Mitte juua kohvi on kõige drastilisem lahendus. Teine variant oleks otsida kõige lähem kohvitootja. Kolmangaks variandiks on asendada kohv kui jook mõne alternatiivse joogiga. Ainsateks asendajateks leidsin vilja- ja sigurikohvi. Nende maitset ma veel vanast ajast mäletan. Lähen täna Ökosahvrisse ökotoite piiluma ja loodan, et leian sealt ka mõne kodumaise aseaine kohvile. Annan Ökosahvri külastusest teada mõne aja pärast.

Pilt: http://tbn0.google.com/images?q=tbn:DO8LMRFKuLqvLM:http://corporateknightsforum.com/images/uploads/coffee_beans.jpg

One response to “Tavaline kohv ja ökokohv

  1. Ma ei tea, kui palju see lohutab, aga ma arvan, et “tavaline” kohv tuleb kokkuvõttes sama kaugelt kui ökokohv. Ega seda Euroopas ju nii või teisiti ei kasvatata.

Lisa kommentaar

