Tõbised…




Eile oli mu pojal lasteaias jõulupidu. Juba peol tundus Rasmus veidike kummaline. Ta ei tahtnud teistega koos eriti pidutseda, vaid otsis hoopis ettekäändeid, et minu sülle pääseda. Õnneks läks emme süli meelest, kui jõulutaat saabus.

Saime jõuluvanalt kingiks suure koti komme, millest Rasmusele sobivad vaid 3-4tk. Kõik ülejäänud tekitavad talle kahjuks allergiat. Seega on kodus palju-palju maiustusi, millest issi ei hooli, mida emme eelistab mitte süüa ja mis lapsele on keelatud. Eks näib ehk kingime edasi.

Õhtul kella kaheksa ajal tõusis Rasmusel palavik 38,5-ni ja ta vajus magama. Kuna palavik oli pigem ravival tasemel, siis me seda alandama ei hakanud. Andsin lapsele Chamomilla homöopaatilisi terasid (üks põsk oli punane ja teine valge – supertunnus ju). Öösel palavik kerkis, aga pärast Pulsatilla terasid, langes palavik taas. Võtsin Rasmuse kaissu magama ja hommikul tundis ta ennast juba paremini.

Tööle ma täna ei läinud. Helistasin firma omanikule ja teatasin, et võtan haiguslehe. Kuna olen ise viimased 3-4 nädalat köhinud, siis käisin täna perearsti juures, kes suunas mu kopsupilti tegema ja kirjutas antibiootikumid. Olen viimastel nädalatel järgi proovinud mitmeid looduslikke vahendeid köha vastu. Olen teinud sinepi- ja pipraplaastrit, sinepi jala- ja üldvanni, kasutanud aroomiõlisid, köhasalve ja -siirupeid, teinud meetõmmiseid ja raviteesid, söönud homäopaatilisi ravimeid jne… Kahjuks köhin endiselt väga hirmsasti. Arvan, et teatud olukordades on antibiootikumid mõistlikud. Ma ei poolda antibiootikume iga kergema nohu korral, aga kui haigus hakkab juba väga tõsiselt segama ja leebemad vahendid ei aita, siis olen nõus kasutama küll.

Lapse perearstiaeg on alles neljapäeval. Loodan, et lapse saame terveks ilma kangemate rohtudeta. Rasmusel läheb allergia alati hullemaks, kui mingeid kahtlaselt magusaid köhasiirupeid või antibiootikume kasutada.

Tavaolukorras suudan ma Rasmuse atoopilise dermatiidi hoida kontrolli all. Päris puhtaks pole me veel käsi-jalgu saanud. Samas kriise on harva. Ainus erand on jõulud. Siis saavad lapsed lasteaias tavapäratut sööki ja ega kasvatajad ka ei jõua jälgida, mida täpselt keegi täpselt sööb. Oleme Rasmusele teinud täpiteste ja veretesti, aga kumbki ei näita midagi.

Toitumispäeviku pidamine on viinud mu järelduseni, et kakao, pähklid, maasikad, mesi (suurtes kogustes) ja tsitrusviljad on toidud, mida ma pojale ei anna. Samas peab kindlasti olema veel vähemalt üks igapäevane asi, mis Rasmuse kirjuks teeb ja mida me ei tea veel.

Täna ökojuttu ei tulnudki.

One response to “Tõbised…

  1. Ma hirmuga mõtlen, et mis siis saab, kui nooremal lapsel mõni allergia peaks välja lööma… Piima- ja/või gluteeniallergia tähendaks ikka päris karmi elukorralduse muutust… Meil ei ole suguvõsas seni üldse sellealaseid kogemusi, aga allergia kollitab tänapäeval kahjuks ka seni täiesti probleemivabade perede lapsi😦

Lisa kommentaar

