Hommikune puder


Mõtlesin pikalt, mis sobiks kõige paremini esimeseks teemaks ökoeluviiside juures…

… Ja täna hommikul putru süües oli pilt selge. Mis on parim algus päevale? Õige vastus on hommikusöök. Panen ka ökoeluviiside esimeseks teemaks hommikusöögi. Täna hommikul valmistasin maitsva täistera odrahelvestest pudru (Eesti Mahe odrahelbed), mis oli maitsestatud ja taluvõiga. Pudru sees kasutasin homogeniseerimata piima ja helbed olin juba eelmisel õhtul likku pannud. Maitseelamuse tipuks lisasin pudrule mustikajahu ja ema korjatud külmutatud vaarikaid.

Tegelikult vahetasin tavalised maisihelbed tervislikuma hommikusöögi vastu juba jupp aega tagasi. Tean, et teraviljahelbeid tuleb enne keetmist leotada, sest siis saab sealt kätte rohkem vajalikke aineid. Seda juttu olen lugenud mitmest raamatust ja olen kuulnud ka Ülle Liivamäe loengutest. Leotamiseks panen helbed päris vette ja lasen hommikuni liguneda. Mina lasen helvestel enamasti liguneda kuna siis valmib puder kiiremini. Mul ei ole ausalt viitsimist igal hommikul pool tundi täisteraputru keeta. Eelnevalt leotatud helvestest saab pudru 10 minutiga.

Viimasel ajal olen hakanud putrudesse lisama ka Taarapõllu mahepõllundus marjajahusid. Need annavad putrudele huvitava maitse ja aitavad vähendada keha happelisust. Ka marjajahu leotan enne putrudele lisamist.

Täna hommikune puder oli piimaga tehtud, sest kodus oli kvaliteetpiima. Ma eelistan alati kasutada homogeniseerimata piima. Homogeniseeritud piim on liiga peeneks tehtud ja inimene omastab sealt liigagi palju. Homogeniseerimisel on piimavalgu loomulik struktuur on lõhutud, et saada valgem ja rasva kihita piim. Homogeniseerimata piima on tavalisel linnainimesel raske saada. Tavaline poepiim on ju kõik homogeniseeritud. Tegelikult on pudrud piimaga minu toidulaual erand, sest tavaolukorras eelistan süüa vee baasil valmistatud putrusid.

Huvitavaid linke teema kohta:

Helveste leotamine:
http://www.terviseleht.ee/200017/17_hommikutoit.php

Piima homogeniseerimine ja selle mõjud:
http://allergialaps.kolhoos.ee/stories/storyReader$77

Eesti Mahe helbed:
http://www.looduspere.ee/cms/eesti/kunst/teraviljad-ja-pastad

One response to “Hommikune puder

  1. Tere! Olen algaja ökosõber. Olen mahetoodete koostises tihti märganud spelta jahu. Kas oskaksid sellest jahust midagi rääkida, et milleks teda nii palju tarvitatakse ja mille jaoks hea on?
    Ette tänades:)

Lisa kommentaar

